27.06.2012

آیا خبرگزاری دولت آب به آسیاب دشمن می ریزد؟ وقتی ضدانقلاب به «ایرنا» استناد می کند!

شفاف: مصاحبه محمد مرسی ، رئیس جمهور منتخب مردم مصر با خبرگزاری فارس و تکذیب آن توسط خبرگزاری رسمی دولت یعنی ایرنا به خوراک جدیدی برای رسانه های معاند و غربی تبدیل شده تا دستاویز جدیدی برای تخریب نظام جمهوری اسلامی داشته باشند .

ماجرا اما از این قرار بود که خبر گزاری فارس دیروز مصاحبه ای را به همراه فایل صوتی از محمد مرسی منتشر کرد که در آن ، رئیس جمهور منتخب مصر به صراحت اعلام کرده بود که رابطه خوبی با ایران برقرار خواهد کرد و در مساله کمپ دیوید نیز تجدید نظر می کند.

اما در حالی که این خبر واکنش های مثبتی در بین رسانه های عربی به همراه داشت و بارها توسط رسانه های مصری و حتی تلویزیون مصر باز نشر داده شد، خبرگزاری ایرنا در اقدامی عجیب ، واقعیت داشتن این مصاحبه را تکذیب کرد و ابتدا به نقل از کارشناسان بعد هم به نقل از سخنگوی رییس جمهور مصر این مساله را القا کرد که فارس مصاحبه دروغین منتشر کرده است.

این خبرگزاری در این باره نوشت:

سخنگوی رییس جمهوری منتخب مصر با صدور بیانیه ای هرگونه مصاحبه ‘محمد مرسی’ با خبرگزاری ‘فارس’‌را پیش یا پس از اعلام نتایج انتخابات، تكذیب كرد .

به گزارش ایرنا، این سخنگو اعلام كرد كه این مصاحبه در اصل انجام نشده و به همین دلیل نباید درباره آن اظهار نظر كرد و در پاسخ اقدامات مناسب اتخاذ خواهد شد. این در حالی است که اصولا معلوم نیست فردی که ایرنا مدعی است سخنگوی مرسی است، چه سمت و گرایشی دارد.

از سوی دیگر تمامی مسائل مطرح شده در این مصاحبه ، در خصوص روابط راهبردی با ایران و منتفی دانستن سفر مرسی به عربستان است که همه و همه در راستای مصالح نظام جمهوری اسلامی بوده و خبرگزاری ها و رسانه های عربی نیز آن را تایید کرده اند.

پایگاه خبری الیوم السابع، یکی از پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های خبری مصر، پایگاه‌های خبری الوفد، المصری الیوم، الدستور، المصراوی، متعلق به مصر و پایگاه‌های خبری دیگر مانند العرب آنلاین، خبرگزاری رویترز (عربی)، روسیا الیوم (عربی) و سوییس اینفو (عربی) خبرگزاری ONA مصر، عربی‌پرس (پاریس)، النشرة (لبنان)، إذاعة العراق الحر، العرب 48 (فلسطین)، المنار (لبنان)، السبیل (اردن)، پایگاه خبری وطن (آمریکا ) از رسانه هایی بودند که این خبر را پوشش دادند.و منابع رسمی در مصر نیز هرگز خبری از تکذیب این مصاحبه ندادند.

نکته جالب توجه اینجاست که روزنامه الوفاق که روزنامه عربی دولت است نیز خبر این مصاحبه را در صفحه اول خود منتشر کرده و معلوم نیست منظور از سیاست های یک بام و دو هوای دولتی ها درباره این مصاحبه چیست چرا که ایرنا از یک سو این مصاحبه را تکذیب می کند و از سوی دیگر مصاحبه تیتر 1 الوفاق می شود!

نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که تا قبل از تکذیب ایرنا، هیچ رسانه غربی در صحت این مصاحبه شک نکرده بود و واکنش ها تنها انتشار و بازنشر آن بود اما با این خبر رسانه هایی چون بی بی سی و رادیو فردا شروع به فضا سازی در خصوص اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی کشور کردند و در واقع ایرنا با این کار خوراک خوبی به رسانه های معاند داد تا طرح جدیدی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران پیاده کنند.

ذوق زدگی رادیو فردا از خبر ایرنا
در روزگاری که کشورمان آماج حملات تبلیغاتی و رسانه ای غرب قرار دارد و کوشش فراوانی می شود تا آنچه در کشورهای منطقه اتفاق می افتد را بی ارتباط با انقلاب ایران عنوان کنند، همسویی و خوراک تبلیغاتی فراهم کردن برای رسانه های دشمن چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آیا می توان اینگونه تعبیر کرد که رسانه های دولت، تخریب گسترده مجموعه های اصولگرای نظام و هرآنچه خارج از چارچوب فکری خاص این جریان است را در دستور کار قرار داده اند؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates