28.06.2012

تریلر فیلم تازه گلشیفته فراهانی؛ «باشگاه خبرنگاران»، گلشیفته را «روسپی» خواند

بامدادخبر: وبسایت “باشگاه خبرنگاران جوان” وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، با انتشار تصاویر گلشیفته فراهانی در تازه‌ترین فیلمش با عنوان «سنگ صبور»، وی را «بازیگر مستهجن نقش‌های سخیف» خواند که در ادامه‌ی «انحطاط اخلاقی‌اش» در این فیلم عریان شده و نقش یک «روسپی» را ایفا می‌کند.

به گزارش بامدادخبر، این سایت دولتی در ادامه‌ی توهین‌ها به گلشیفته فراهانی از زمان خروج او از ایران و سر گرفتن فعالیت‌های هنری‌اش در خارج از کشور، این بار بازی او در فیلم سنگ صبور را دستاویز قرار داده وی را به «برقراری روابط جنسی غیر اخلاقی با مردان» متهم کرده است.

این درحالی است که گلشیفته فراهانی در تازه‌ترین فیلمش، “سنگ صبور” که بر اساس رمانی معروف به همین نام نوشته‌ی “عتیق رحیمی” ساخته شده، نقش زنی افغان را بازی می‌کند که وظیفه‌ی مراقبت از شوهر علیلش را که در جریان جنگ دچار مرگ مغزی شده بر عهده دارد.

مرد که در جدال نامعلومی مجروح شده، درحالت بین مرگ و زندگی است و فقط نفس می‌کشد و ملای روستا به زن گفته که «باید کنار بالین شوهرش بنشیند و هر روز از بام تا شام، یکی از اسامی پرودگار را بخواند وتسبیح بخواند، تا شوهرش سلامتش را باز یابد.»

اما زن آرام آرام و ناخواسته به خودش باز می‌گردد، به درونش و از زخم‌های درونی‌اش می‌گوید که زندگی او را چون موریانه خورده است. مخاطب زن نیز درواقع خودش است، چون زن می‌داند که شوهر نیمه جان وبه اغما رفته‌اش، از دنیای پیرامون، حضور او و حرف‌هایی که می‌زند، بی‌خبر است.

ادامه این گفتگوهای یک‌طرفه، زن را جسور‌تر می‌کند و او آهسته آهسته از رازهایی که سال‌ها از شوهرش پنهان نگه داشته بود، پرده بر می‌دارد. شکایت می‌کند، از ستم‌های شوهرش می‌گوید، از ستم‌هایی که بر روان او، به خصوص بر «تن» او روا داشته شده می‌گوید و تنش را آن گونه که خود می‌فهمد، به شوهرش عرضه می‌کند.

رمان پرفروش “سنگ صبور” در سال ۲۰۰۸ برنده‌ی جایزه‌ی معتبر گنکور فرانسه شد. عتیق رحیمی، خود، کارگردانی فیلم “سنگ صبور” را نیز بر عهده دارد.

تریلر این فیلم را که تا چندی دیگر اکرانش آغاز می‌شود، در زیر ببینید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates