01.07.2012

بازداشت تریلیاردری که “مه آفرید انگشت کوچک او هم نیست”

انتخاب: خبرنگار سیاسی «انتخاب» Entekhab.ir به نقل از یک منبع آگاه ، خبر از بازداشت مجدد “م . ز” (محمدرضا زنوزی مطلق) داد. از این فرد به عنوان کسی یاد می شود که “مه افرید انگشت کوچک اوست”

بنابراین گزارش، «انتخاب» این منبع مطلع با اشاره به عزم جدی قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: این فرد بر خلاف مصوبات شورای پول و اعتبار درباره ذی نفع واحد، عمده سهام یک بانک را در اختیار داشت که با ورود دستگاه های نظارتی با یک صورتجلسه به واگذاری سهام خود در بانک اقدام کرده است.

“م . ز” در سال های 89 و 90 از بازداشت چندباره ی او خبر داده بود ، گرچه او این اخبار را تکذیب کرده بود ، اما ظاهراً پرونده ی قضایی وی تکمیل شده است.

وی كه هم اكنون با سرمایه ای حدود 12000 میلیارد تومان، به جز 54 درصد از سهام دو بانک که ظاهراً واگذار شده است، بخشی از سهام یک شرکت خودروسازی و بخشی از سهام یک شركت هواپیمایی و… را در اختیار دارد و در همین حال حداقل 1200 میلیارد تومان به شبكه بانكی كشور بدهكار است. این در حالی است که وی تا ابتدای دهه 80، تنها یک سوله 500 متری داشته است.

“م . ز” پیشتر در گفت و گویی جنجالی اشاره کرده بود که “من تاكنون از هیچ رانتی برای بهره بردن از تسهیلات استفاده نكرده ام و كاملا بر اساس قوانین موجود كار كرده ام.”

نکته ی عجیب آنکه وی گفته بود “هنوز بانک مرکزی نگفته بدهی ات را تسویه کن”

این فرد مالک دهها شرکت بزرگ سرمایه داری ، فولادسازی و…. است.

این در حالی است که بخش نظارتی بانک مرکزی که این روزها با ضعیف کشی سعی می کند نقش خود را در مبارزه با تخلفات اقتصادی پررنگ نشان دهد تاکنون هیچگونه اقدام عملی درباره این گونه موارد انجام نداده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ قابل ذکر است ، پیش از این مقامات ارشد قضایی از بازگشایی پرونده های قضایی مشابه با اختلاس سه هزار میلیاردی خبر دادند که ظاهراً این مورد یکی از پرونده های جنجالی مذکور است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates