01.07.2012

واکنش بی سابقه به یک عزل: اعتراض رسمی برخی مراجع تقلید به تغییر استاندار قم

بازتاب: برخی شنیده ها نیز حاکی است موسی پور در جلسه ای خطاب به احمدی نژاد گفته ، تا زمانی که در خط ولایت باشید، با شما همراهیم که همین موضع گیری، زمینه ساز عزل وی شده است.

در حالی که روز جمعه تولیت آستان حضرت معصومه (س) و امام جمعه موقت قم در خطبه نماز جمعه این شهر صراحتا به تغییر استاندار قم واکنش نشان داده و خواستار بازگشت حجت الاسلام موسی پور شده است، شنیده های خبرنگار «بازتاب» در قم حاکی است، اعتراض به این جابجایی ناگهانی حتی فراتر از امام جمعه است.

بنا بر این گزارش، ظاهرا آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید نیز رسما به این جابجایی اعتراض کرده اند.

با وجود تغییرات مکرر در مدیران و استانداران در دولت های نهم و دهم، شاید تغییر هیچ استانداری به اندازه برکناری محمدحسین موسی پور خبرساز نشده است.

روز گذشته نیز تعدادی از مردم قم در دفاتر نمایندگان مردم قم حاضر شدند و مخالفت شدید خود را با تغییر استاندار قم اعلام کردند؛ منزل حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، نماینده قدیمی قم و عضو جامعه مدرسین به کانون اعتراضات به این جابجایی تبدیل شده بود.

قم نیوز هم نوشت:” 8 تشکل بزرگ دانشگاهیان استان قم نیز بیانیه ای در حمایت از ابقای استاندار فعلی داده اند و در تحولی معنا دار، گروهی از صنعتگران نیز با امضای دو بیانیه، خواستار باقی ماندن حجت الاسلام موسی پور شده اند.اما تیر خلاص را به تصمیم دولت، نظر مراجع تقلید زده است. آیت الله العظمی سبحانی، از این تصمیم اعلام نارضایتی کرده است و همچنین خبر می رسد که یکی از مراجع دیگر تقلید نیز گفته است در صورت عدم تغییر این تصمیم، واکنش جدی‌ای بروز خواهد داد.”

به گزارش خبرنگار بازتاب، اعتراض علما به این جابجایی، صرفا به خاطر روحانی بودن موسی پور نبوده، بلکه ظاهرا وی به نسبت عملکرد موفقی داشته و بی حاشیه نیز بوده است، در حالی که کرم رضا پیریایی، استاندار سابق همدان از نزدیکان رحیمی و فردی پرحاشیه بوده که در همدان نیز انتقادات فراوانی به عملکرد او وجود داشته و خبر انتقال او از همدان نیز با استقبال نمایندگان همدان روبرو شده است.

اما در خصوص علت جابجایی موسی پور برخی رسانه ها روابط نزدیک او با لاریجانی، نماینده اول قم را مطرح کردند. برخی شنیده ها نیز حاکی است موسی پور در جلسه ای خطاب به احمدی نژاد گفته ، تا زمانی که در خط ولایت باشید، با شما همراهیم که همین موضع گیری، زمینه ساز عزل وی شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور از 16 مهرماه 88 به سمت استانداری قم منصوب شد و کرم رضا پیریایی نیز از 18 بهمن 1388 به عنوان استاندار همدان معرفی شده بود. موسی پور پیش از این معاون پارلمانی وزارت کشور بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates