02.07.2012

دیگر به منشور کورش فخر نمی فروشم، بلکه از آزار افغان های ساکن ایران شرمسارم!/چرا مردم یزد به حمایت از اقلیت افغان برنخواسته اند؟

گمنامیان: بی پرده بگویم، عمل برخی از مردم یزد در نقض حقوق بشر، زشت تر از کار رژیم است…!

در پی اتفاق دلخراش یزد، نکات ذیل شایان یادآوری است:

– چرا اکثریت مردم یزد، جلوی آزار اقلیت افغان را نگرفته اند؟! حمله به دویست خانه، زمان و نیروهای زیادی را می طلبد. چرا مردم یزد به حمایت از اقلیت جامعه افغان برنخواسته اند؟! بدون هیچ پرده پوشی می نویسم، همه ما می دانیم اگر اکثریت مردم یزد، در مقابل این عمل زشت چشم بر هم نمی گذاشتند، اقلیت مردم جرات نمی کردند چنین کار زشتی را مرتکب شوند.
– در جوامع متمدن، کمک نکردن به کسی که در حال مرگ است یا خطری او را تهدید می کند، خود یک جرم است. مثلا اگر یک بیمار را در وسط جاده بیابید و او را به بیمارستان نرسانید و یا به او کمک نکنید، جرم مرتکب شده اید! چرا مردم یزد به کمک افغان های ساکن شهر نرفته اند؟!
– نمی توان زبان در کام گرفت و سخن نگفت! اتفاق زشتی رخ داده و ما را شرمسار کرده است. اینکه وانمود کنیم که هیچ رخدادی صورت نگرفته است، زشتی ماجرا را نمی پوشاند!
– چه رخدادی؟!
بنا به گزارش صدای آلمان، در پی تجاوز دو جوان افغان به یک دختر هیجده ساله و قتل او، برخی از مردم یزد و نیروی های امنیتی به اقلیت افغان ساکن یزد حمله می کنند، به محل سکونت دویست خانواده آسیب می زنند، حتی منابع رسمی دولت افغانستان، خبر از تجاوز به دختران افغان داده است.
– هر جامعه ای (چه افغان و چه ایرانی)، خوب و بد دارد. کار بد و زننده یک آدم متجاوز را نمی توان به حساب کل آن جامعه گذاشت.
– بر اساس گزارش پلیس ایران در چند سال پیش، اقلیت افغان ساکن ایران، به صورت متوسط کمتر از مردم ایران خلاف مرتکب می شوند!
– هر کسی مسئول عمل خود است، نمی توان آقای ایکس را به دلیل جرم آقای آلفا، مجازات کرد، اینکه آنها از یک جامعه و یا حتی یک خانواده هستند، دلیل نمی شود که بخشی از مردم و پلیس، به آزار آقای ایکس بپردازند!
– حساب رژیم و نیروهای امنیتی آن که مشخص است، می دانیم که رسما نقض حقوق بشر می کنند و از انسانیت بویی نبرده اند، اما کار آن بخش از مردم یزد که در این عمل زشت مشارکت داشته اند، بسیار زننده تر از رژیم بوده است.
– عدد دویست خانواده، عدد بزرگی است، نمی توان گفت که اصلا مردم یزد در این ماجرا نقشی نداشته اند! اگر این کار از نظر اکثریت مردم یزد قبیح بود، آن اقلیت خطاکار مردم، جرات نمی کردند به نیروهای امنیتی و پلیس کمک کنند که به آزار انسان های بیگناه اقدام ورزند.
– اینکه یک نفر متجاوز و آدم کش افغان، یک دختر را بکشد، یک کار زننده و زشت است. اما اینکه گروهی از مردم یزد، دست در دست نیروهای امنیتی، به آزار انسان های بیگناه بپردازند، آنهم به صرف اینکه گناه آنها افغان بودن آنهاست، یک عمل زشت و زننده ای است که تنها یادآور اعمال نژادپرستان هیتلری است…!
– آیا باید بین رژیم که گروگانگیری می کند، با آن بخش اقلیت از مردم یزد که افغان ها را آزار داده اند، تفاوتی باشد یا نه؟!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates