02.07.2012

برکناری چهار فرمانده بسیج دانشجویی که رهبری حمله به سفارت بریتانیا را بر عهده داشتند

دیگربان: چهار فرمانده بسیج دانشگاه‌های تهران که در حمله آذر ماه سال گذشته به سفارت بریتانیا و باغ قلهک نقش فرماندهی و رهبری نیرو‌های مهاجم را بر عهده داشتند از مقام خود برکنار شدند.

محمدسعید سرافراز٬ حسین پیشوا و امین حسنی به ترتیب روسای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف٬ امیرکبیر و علم و صنعت هستند که از مقام خود برکنار شده‌اند.

خبر برکناری این فرماندهان بسیج دانشجویی روز یکشنبه (۱۱ تیر) از سوی «خبرگزاری دانشجو» منتشر شده است.

این خبرگزاری همچنین از تغییر فرمانده بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز خبر داده که پیش‌تر مسئولیت آن برعهده محمدمهدی صفار هرندی فرزند محمدحسین صفار هرندی بود.

محمدمهدی صفار هرندی یکی دیگر از رهبران مهاجمان به سفارت بریتانیا بود که در تهیه بیانیه‌های «شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر» نقش مهمی بر عهده داشت.

علی نورایی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز٬ یکی دیگر از اعضای اصلی شورای متحصنین محسوب می‌شد که در حال حاضر تنها مسئول سیاسی بسیج این واحد دانشگاهی است.

آذر ماه سال ۱۳۹۰ گروهی از نیرو‌های بسیج دانشجویی به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران و باغ قلهک حمله کردند که منجر به قطع روابط دیپلماتیک تهران‌ـ لندن شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی طی این مدت بار‌ها تلاش کرده‌اند تا سفارت بریتانیا در تهران بازگشایی شود که تاکنون این تلاش‌ها ناموفق بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates