04.07.2012

اتصال سیمی به ارتباط بی سیم تبدیل شد: خامنه ای امام زمان را دید ولی نشناخت

روز: کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران که پیش از این از “سیم کشی” آیت الله علی خامنه ای به “امام زمان” در جریان اعتراضات دانشجویی 18 تیر 78 و اعتراضات پس از انتخابات 88 خبرداده بود، سخنانی را که سه سال پیش در حضور رهبر جمهوری اسلامی گفته بود تکرار کرده و این بار در روایت خود مدعی شده آیت الله خامنه ای با امام زمان دیدار داشته ولی او را “نشناخته”.

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت و گویی با ماهنامه “پاسدار اسلام” وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نقل از “یکی از آقایان روحانیون” که در “مدرسه حجتیه قم حجره داشت” مدعی ارتباط و دیدار آیت الله خامنه ای با امام زمان(امام دوازدهم شیعیان) شد.

رییس دادگاه انتظامی قضات از قول این روحانی گفته: “آقای خامنه‌ای گوهر پاکی است… به همین دلیل مکرر خدمت حضرت تشرف داشته است، ولی نشناخته.”

او به نقل از همین فرد در روایت دیگری مدعی شده که امام زمان به اسم برای رهبرجمهوری اسلامی دعا می کرده است: “سال بعد ایشان گفت: طوبی للخامنه‌ای! طوبی له. وجود مبارک امام زمان ـ‌ارواحنا فداه‌ـ در عرفات با اسم ایشان را دعا می‌کرد.”

وی همچنین در این گفت و گو از قول فردی به نام “آقای سلیمی” روایت کرده: “من سی سال همسایه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودم و اُشْهِدُ بِالله، من آقای خامنه‌ای را از دوره‌های جوانی‌اش تا الان نسبت به نسوان معصوم می‌دانم.”

این شاگرد محمدتقی مصباح یزدی در جای دیگری از گفت و گوی خود به نقل از فردی “شمشیری” نام مدعی شده امام زمان پس از توصیه رهبر جمهوری اسلامی به آیت الله سیدرضا بهالدینی برای بستری شدن در بیمارستان رجایی تهران به عیادت وی رفته است.

کاظم صدیقی پیش از این نیز، به گفته برخی از روحانیون نزدیک به جناح حاکم، همین مدعیات را در مراسم فاطمیه که هر ساله از سوی دفتر آیت الله خامنه ای برگزار می شود در حضور خود وی مطرح کرده بود.

آیت الله مهدی احدی از روحانیون حکومتی و مدرس حوزه علمیه قم در فروردین ماه سال گذشته گفته بود: “جناب آقاي صديقي شب فاطميه روي منبر در بيت ايشان (بيت رهبري) که آقاي رييس جمهور نشسته بود، آقاي هاشمي بود، سران مملکتي بودند، قوه قضاييه، همه بودند. آقاي صديقي روي منبر اين مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام کند. همين که خواست تمام کند فرياد گريه جمعيت و حضار بلند شد.ديدند اين جمعيت بسوي آقا دارند حمله مي کنند که به عنوان تبرک به ايشان دست بزنند. آقا را بردند و ديگر نتوانستند جمعيت را اداره کنند…”

این روایت آقای احدی از گفته های صدیقی بسیار شبیه است به آنچه که اکنون از زبان خود کاظم صدیقی منتشر شده است. آقای احدی در آن روایت از اظهارات صدیقی که فایل صوتی آن در سایت های اینترنتی حکومتی و طرفدار آیت الله خامنه ای تحت عنوان “ماجرای تشرف مقام معظم رهبری محضر حضرت مهدی” منتشر شد گفته بود که حجت الاسلام صدیقی در حضور رهبر جمهوری اسلامی به نقل از آیت الله بهاالدینی گفته است که آیت الله خامنه ای “امسال به دیدار امام زمان نائل آمد.”

این روحانی در اظهارات خود تاکید کرده بود که “نوار” این سخنرانی کاظم صدیقی “دربيت آقا هست، دم در هم مي فروشند”.

سیم کشی به امام زمان

این نخستین بار نیست که کاظم صدیقی ادعای ارتباط رهبر جمهوری اسلامی با امام دوازدهم شیعیان را مطرح می کند. او در آبانماه سال گذشته نیز در جریان یکی از نشست های انتخاباتی “جبهه پایداری” متشکل از شاگردان و همفکران مصباح یزدی مدعی شده بود آیت الله خامنه ای توسط “سیمی” به امام زمان وصل است.

امام جمعه منصوب آیت الله خامنه ای با بیان اینکه “برخی فقها فراگرفتن علوم را برای اجتهاد کافی نمی‌دانند و معتقدند مجتهد باید قوه قدسیه داشته باشد” رهبرجمهوری اسلامی را دارای این “قوه قدسیه” دانسته و مدعی شده بود که “حضرت آقا به عنوان نایب امام زمان در فتنه 18 تیر و فتنه 88 با اتصال به امام زمان و «سیمی» که از مقام معظم رهبری به ایشان وصل شد آنچنان بر جامعه تاثیر گذاشت که آرامش را به دل مومنان بازگرداند و رعب و وحشت در دل فتنه گران انداخت و آتش را خاموش کرد.”

همزمان با اظهارات اخیر کاظم صدیقی، محمدتقی مصباح یزدی نیز همچون شاگردش طی اظهاراتی در شهر مشهد گفت تنها کسی که می شود او را به “انبیای الهی” تشبیه کرد “امام راحل و مقام معظم رهبری است.”

این روحانی تندرو که برخی چهره های سیاسی از او به عنوان “رهبر طالبان شیعی” یاد می کنند همچنین ادعا کرد که “باید توجه داشت همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی زمین و آسمان‌ها پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار و اجدادشان است.”

مصباح یزدی سال گذشته نیز همزمان با اظهارات کاظم صدیقی درباره “سیم کشی” آیت الله خامنه ای به امام زمان، رهبرجمهوری اسلامی را منصوب خدا دانسته بود.

محمدتقی مصباح یزدی در جریان دیدار خود با فرماندهان سپاه قم گفته بود: “امروز نماد اسلام شخص مقام معظم رهبری است كه مفاسد زیادی به دست مبارک ایشان از سر جامعه اسلامی و اسلام جهانی دفع شده است.”

وی همچنین با اشاره به اینکه “ولایت لایه‌‌های متعددی دارد و عمق آن متصل به ذات خداست” افزوده بود: “به وسیله اطاعت از ولی كه منصوب از سوی خداست دل‌ها به خدا ارتباط پیدا می‌‌كند. مساله مهم در نظر گرفتن منافع جامعه است كه شایسته ترین فرد كه از طرف خدا تعیین شده است باید در راس باشد در غیر این صورت جامعه خدایی نیست بلكه جامعه‌ای عادی در كنار جوامع دیگر است.”

مشروعیت از دست رفته

رهبر جمهوری اسلامی به دلیل مواضع چند سال اخیر خود، به ویژه حمایت از محمود احمدی نژاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴، حمایت مجدد از وی، پیش و پس از انتخابات مناقشه برانگیز ۱۳۸۸ و قرار گرفتن کشور در شرایط دشوار سیاسی و تهدیدات خارجی با بحران عدم مشروعیت داخلی و عدم اقبال مردمی مواجه شده است.از همین رو در طول سه سال اخیر بارها منصوبان و نزدیکان اش مسایلی از قبیل ارتباط او با امام زمان و انتصاب وی از سوی خدا را مطرح کرده اند.

در همین راستا اخیرا حجت الاسلام علی سعیدی نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران خواستار تبعیت محض مردم و مسئولین از وی شده و اعلام کرده بود: “مردم و مسئولان باید با پیروی از ولایت فقیه در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی و مقابله کنند و از مهم‌ترین نشانه‌های ولایت‌مداری «تبعیت محض» از ولی فقیه است و اگر می‌خواهیم خدا و امام زمان از ما راضی باشند، باید همین‌طور رفتار کنیم.”

او در مهرماه سال ۸۹ نیز به صراحت در اظهارات تهدید آمیزی گفته بود: “آنچه که به عنوان الزامات روحانیت قابل بحث است رکن زیربنایی و اساسی و دلبستگی هر روحانی با محوریت حق است. میزان پیوستگی روحانیون در هر زمان با نماد حق، ملاک حقانیت آن فرد به شمار می‌آید و میزان ریزش‌ها نیز با فاصله گرفتن از نماد حقانیت و محور رهبری الهی در جامعه سنجیده می‌شود.”

وی که برای فرماندهان سپاه محمدرسول الله تهران سخن می گفت همچنین با گفتن اینکه “پس از حضرت روح‌الله نماد حقانیت ملاک دیگری دارد که آن تبعیت کامل از «حضرت سید علی خامنه‌ای» است” تاکید کرده بود: “امروز ملاک حقانیت هر حزب، شخصیت، روحانیون و امت، بستگی به میزان پیوستگی با این محور حقانیت و رهبری در جامعه دارد.”

تایید نارضایتی ها از خامنه ای

این گونه اظهارات اغراق آمیز درباره رهبر جمهوری اسلامی و معرفی چهره ای الهی از او در حالی است که برخی از روحانیون حکومتی نارضایتی ها از آیت الله خامنه ای را در گفته های خود تایید کرده اند.

از جمله آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در آبان ماه سال ۸۹ گفته بود: “می‌گويند رهبری جايگاه قبلی خود را ندارد و مردم نسبت به نظام علاقه‌ای ندارد و حوزه‌های علميه‌ قم اين قدرها هم نسبت به نظام و رهبری تمايل و عقيده ندارد و گرمی روابط سابق را نمی‌بينم. می‌گفتند مراجع با رهبری مساله دارند و خوشبين نيستند. از اين چيزها می‌بافتند. اين را خود می‌گفتند و خودشان هم باور می‌کردند. اين هم در عده‌ای شبهه ايجاد کرد و از اين وضعيت هم بيگانگان استفاده می‌کردند.”

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده سابق رهبری در سپاه پاسداران و از اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری نیز سال گذشته گفته بود: “برخي اين شبهه را در مورد ولايت فقيه مطرح مي‌كنند كه به هر حال رهبري در رأس كشور است و هر اراده‌اي بكند مي‌تواند تصميم بگيرد و كسي نمي‌تواند به او اعتراضي كند و بگويد كه بالاي چشمت ابرو است و از واژه‌ ديكتاتوري در اين مورد استفاده مي‌كنند، در حالي كه اين‌طور نيست؛ خبرگان دو چشمي به شرايط رهبري نگاه مي‌كنند و اين‌گونه نيست كه بعد از انتخاب، رهبري را رها كرده باشد”.

همچنین عبدالحسین خسروپناه مدیر سابق نهاد پژوهشی ولی فقیه در دانشگاه ها و عضو فعلی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در همایشی با نام “آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسایل سیاسی کشور” از “اعتراض شدید” برخی روحانیون به آیت الله خامنه ای به دلیل مواضع اش نسبت به وقایع انتخابات ۸۸ و پس از آن خبرداده بود.

خسروپناه گفته بود: “در همین حوادث (اعتراضات گسترده مردمی به نتیجه انتخابات) بود که به مقام معظم رهبری خبر دادند عده‌ای از فضلای حوزه که تاثیرگذارند و شبهه و تردید دارند می‌خواهند خدمت شما برسند، آقا فرمودند اینها را پیش من بیاورید، این جمع ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه صحبت کردند و حتی برخی‌ها هم «توهین‌آمیز» در این جلسه حرف زدند، آقا راحت گوش کردند و با محبت و استدلال مطالب را بیان کردند و بسیاری از اینها هم قانع شدند.”

این نویسنده سابق هفته نامه “صبح” و روزنامه کیهان و از روحانیون نزدیک به مصباح یزدی به یکی از موارد مطرح شده درباره تلاش برخی روحانیون در قم برای جایگزینی فرد دیگری به جای آیت الله خامنه ای هم اشاره کرده و گفته بود:” یکی از طلاب که خدمت حضرت آیت‌الله وحید خراسانی رسیده بود و مطالبی را با ایشان مطرح کرده بود، ایشان گفته بود یعنی من وحید بروم «حاکم « بشوم، مگر من می‌توانم؟ سید اولاد پیغمبر دارد به‌خوبی کشور را اداره می‌کند.”

سال گذشته نیز آیت الله احمد خاتمی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در اظهاراتی “دیکتاتوری ولایت فقیه ” مبتنی بر “ولایت مطلقه فقیه” را رد و تاکید کرده بود که “برداشتي كه مفهوم ولايت مطلقه فقيه را به آن معنا كه ولي فقيه هركاري كه مايل بود مي‌تواند انجام دهد اشتباه است. از اين معني نادرست ميوه‌ها چيدند، شيعه به چنين ولايت مطلقه معتقد نيست، فقيهي كه باب ميل خود عمل كند فقيه نيست.ابتداي انقلاب گفتند استبداد تاج تبديل شده است به استبداد عمامه، ديكتاتوري ولايت فقيه برداشتي غلط از ولايت فقيه بود.”

وی البته اظهاراتش در این باره را نیز تکمیل کرده و گفته بود: “تدبيرهاي حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي از آغاز ولايت امري ايشان تاكنون شايسته تحليل و تبيين فراوان است، لذا بنده به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبري كه مدت‌ها خدمتگزار بودم به صراحت مي‌گويم كه رهبري ايشان كاملاً منطقي، واقع‌بينانه و آگاهانه بوده است كه با الهام‌گيري از سيره نبوي صلّي الله عليه و آله و سلّم و مولا علي عليه السّلام كوشيده‌اند در همان مسير، حركت نظام جمهوري اسلامي ايران را به خوبي هدايت كنند.”

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفته بود: “همه ما بايد شاكر اين نعمت بزرگ الهي از خداوند متعال باشيم كه توانسته است كارآمدي نظام ولايت فقيه را در دنيا به اثبات برساند.”

ابتذال مرجعیت شیعه

این گفته های خاتمی و سایر منصوبان وی درشرایطی است که روحانیون سرشناس ازجمله آیت الله منتظری در کتاب خاطرات خود “رهبری” و “مرجعیت” آیت الله خامنه ای را حاصل فشار نیروهای اطلاعات و سپاه بر مراجع تقلید و روحانیون بلند پایه کشور ذکر کرده که ربطی به قوه قدسیه و ارتباط با امام زمان نداشته است.

آیت الله منتظری با ذکر دقیق وقایع پس از فوت آیت الله خمینی و پس از آن فوت آیت الله اراکی در این باره گفته بود: “بعضي از افراد جامعه مدرسين نزد من آمدند و گفتندبه جامعه گفته اند به هر قيمتي كه هست بايد آقاي خامنه اي را به عنوان مرجع معرفي كنيد زيرا مصلحت نظام چنين اقتضا مي‎كند؛ ليكن من و بعضي ديگر مخالف بوديم، ولي كاري از ما ساخته نبود فقط از جلسه خارج شديم.”

آیت الله منتظری در ادامه همچنین تاکید کرده بود: “قانون جامعه مدرسين اين بود كه هر طرحي بايد در جلسه اقلا به امضاي چهارده نفر برسد تا بتوان به نام جامعه اعلام نمود، آقايان گفتند: ما با تلفن از هفت نفر ديگر كه حضور نداشتند موافقت گرفته ايم در صورتي كه لازم بود همه در جلسه حاضر باشند، به علاوه برخي از آنان تكذيب كردند… و پس از اين اعمال، برخي از افراد سپاه و اطلاعات در بلاد مختلف به اهل علم و مبلغين فشار مي‎آوردند كه بايد ايشان را به عنوان مرجع معرفي كنيد و از ايشان مساله بگوييد و از بيان فتاواي جمعي از مراجع جلوگيري مي‎كردند، و هر كس تخلف مي‎كرد عليه او گزارش مي‎دادند و او را گرفتار دادگاه ويژه مي‎كردند.”

این مرجع تقلید شیعه همچنین طی یک سخنرانی ۲۳ آبان سال ۱۳۷۶ نیز که به دستور حصر خانگی اش از سوی آیت الله علی خامنه ای منجر شد گفته بود: “آقای خامنه ای در حد مرجعیت نیست، حق هم ندارد فتوا بدهد، بی رودربایستی این آقا مرجعیت شیعه را مبتذل کرده است.”

————————
اصل متن را در زیر بخوانید

پایگاه صالحات – سخنان آیت الله احدی :

مطلبي را به شما عرض ميكنم شايد نشنيده باشيد .جناب آقاي صديقي شب فاطميه روي منبر در بيت ايشان ( بيت رهبري ) كه آقاي رييس جمهور نشسته بود،آقاي هاشمي بود ، سران مملكتي بودند ، قوه قضاييه ، همه بودند.آقاي صديقي روي منبر اين مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام كند .همين كه خواست تمام كند فرياد گريه جمعيت و حضار بلند شد .

ديدند اين جمعيت بسوي آقا دارند حمله ميكنند كه به عنوان تبرك به ايشان دست بزنند .آقا را بردند و ديگر نتوانستند جمعيت را اداره كنند .

وآن مطلب اين بود :

من همه ساله مكه كه ميرفتم قبل از رفتن به مكه به محضر آيت الله بهاءالديني ميرسيدم و توصيه ميخواستم از ايشان.ايشان به من توصيه هايي ميكرد و من اين توصيه ها را در سفر مكه عمل ميكردم . بعدهم كه داشتم ميامدم ، يك عمامه اي يا چيزي را براي ايشان هديه ميخريدم .

اين دفعه كه رفتم محضر ايشان اين مطلب را فرمودند :

شما وقتي كه ميرويد مسجدالنبي از قسمت جنوب شرقي مسجد ، از آن قسمت هفت قدم ميايد به جلو و قسمت بعدي را هم گفت كه من نميتوانم دقيق به شما بگويم . به خاطر اينكه ايشان اين را به وديعت پيش من گذاشت . آن وقت از دو طرف به من دستور داد

وقتي كه قدم زدي آمدي جلو رسيدي به آنجا ،آنجا بنشين و اين ذكر سبعه را بگو. اين ذكر را كه گفتي انشاءالله به حوائجت خواهي رسيد .

ذكر سبعه عجيب است ، علامه حسن زاده آملي بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب اذكار سبعه را دارد كه اينها را از آسيد علي آقا قاضي گرفتند . ذكر سبعه واقعاً يك ذكريست كه معجزه ميكند در نفس انسان عجيب معجزه ميكند .

آقاي صديقي مي گويد ، عرض كردم: آقاي بهاءالديني چه وجهي دارد كه من بايد آنجا بنشينم و اين اذكار سبعه را بگويم. چه وجهي دارد هفت قدم از آنجا قدم بزنم .

حالا همه دارند مثل شما گوش ميدهند همه دارند دقت ميكنند آقاي صديقي چه ميخواهد بگويد .

گفت : وجهش اين است كه دارم به شما ميگويم فقط پيش شما بماند .

وقتي كه حضرت زهرا سلام الله عليها آمد براي دفاع از علي ابن ابيطالب عليه السلام بدنش خون آلود بود وقتي كه آمد ، كه داخل مسجد وارد نشد وقتي كه برگشت ديگر توان از او رفت ديگر به گونه اي شد كه ميخواست ادامه راه را بدهد نتوانست ، آنجا نشست و فكر ميكنم كه آن مكان به خون فاطمه سلام الله عليها رسيده است . آنجا حاجتتان را بخواهيد .

فرياد گريه جمعيت بلند شد

بعد آقاي بهاء الديني ميگويد : اين كار را انجام بده .

ايشان ميگويد

من رفتم اينكار را انجام دادم حالا تو نگو آقاي بهاء الديني خودش هم نظر دارد ، نيت دارد ، يا حاجتي دارد .چون خودش مشرف نمي شود .

حالا جالب اين است كه حضار دارند به آقاي صديقي توجه مي كنند ازاعيان شخصيتي مملكت ، و هم آقاياني كه شركت كننده بودند ، ايشان هم با ضرس قاطع دارد مطلب را مي گويد.

گفت : من رفتم مدينه همين كار را انجام دادم ، بعد از اين رفتم مكه ديدم از بلند گو صدا ميزنند : آقاي صديقي دوباره بروند مدينه . من دوباره رفتم مدينه ، چند روزي مدينه ماندم ، وقتي برگشتم به ايران يك عمامه اي خريده بودم رفتم محضر حاج آقا ، رسيدم، تا سلام عليك كردم بدون اينكه حرفي بزنم ،

حاج آقا بهاء الديني فرمودند:

ميداني ثمره ذكر امسال چه بود ؟

گفتم : نه

گفت : نميداني ثمره ذكر امسال چه بود ، نگرفتي؟

گفتم : نه

فرمود : امسال ثمره ذكر شما يكي اين بود كه شما دو بار آمديد مدينه،

گفتم شما مطلعيد من دو بار امسال آمدم مدينه .

گفت : بله آنجائي كه نشسته بوديد ذكر مي گفتيد در آنجا با تو بودم.

اين نوارش دربيت آقا هست،دم در كه مي فروشند ، نوار سه سال قبل فاطميه

بعد برگشت و گفت :

ثمره دوم اينجا بود :

كه تا گفت مجلس به هم پاشيد اينقدرمردم به خودشان زدند وگريه كردند كه آقا تشريف بردند ؛ ديدند كه ديگر نمي شود جمعيت را اداره كرد .

فرمودند : ثمره دوم اين بود كه آن نيتي كه من ميخواستم ، به آن نيت رسيدم ، و آن اين بود

كه امسال مقام معظم رهبري به ديدارامام زمان نائل آمد .

تبديل از فايل صوتي به متن توسط آقاي كامراني.

دانلود فايل صوتي

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates