04.07.2012

با صدور اطلاعیه‌ایی رسمی صورت گرفت: تغییر نتیجه نظرسنجی جنجالی شبکه خبر

دیگربان: روابط عمومی «شبکه خبر» با صدور اطلاعیه‌ای نتایج نظرسنجی جنجالی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را تغییر داد و ادعا کرد سایت این شبکه خبری مورد حمله سایبری قرار گرفته بود.

سایت این شبکه خبری از روز دوشنبه (۱۲ تیر) در یک نظرسنجی از کاربران خود خواسته بود درباره ادامه یا توقف برنامه اتمی ایران نظر دهند که ۶۳ درصد از شرکت کنندگان خواستار توقف این برنامه شده بودند.

در این نظر‌سنجی ۲۲ درصد از شرکت کنندگان نیز خواستار «اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی در بستن تنگه هرمز» شده بودند.

بازتاب و انتشار گسترده نتایج این نظرسنجی در ‌‌نهایت باعث شد مسئولان این شبکه اقدام به حذف این نظرخواهی کرده و نظرسنجی جدیدی درباره طرح نمایندگان مبنی بر بستن تنگه هرمز جایگزین آن کنند.

نظرسنجی جدید نیز پس از آنکه ۸۹ درصد شرکت کنندگان گزینه مخالفت با بسته شدن تنگه هرمز را انتخاب کردند٬ از سایت این شبکه حذف شد.

«شبکه خبر» هم پس از حذف این نظرسنجی‌ها٬ با انتشار یادداشتی تلاش کرد نتیجه آنها را «بی‌اعتبار» نشان دهد.

روابط عمومی این شبکه تلویزیونی همچنین روز چهارشنبه (۱۴ تیر) با صدور اطلاعیه‌ای ادعا کرده که موافقان توقف غنی‌سازی اورانیوم در این نظرسنجی٬ تنها «۲۴ درصد» بوده‌اند.

در این اطلاعیه ادعا شده که ۳۸ درصد شرکت کنندگان هم خواستار اقدام تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی {از طریق بستن تنگه هرمز} بوده‌اند.

اطلاعیه مذکور همچنین اضافه کرده که ۳۸ درصد دیگر نیز گزینه «مقاومت در برابر تحریم‌های یکجانبه برای حفظ حقوق هسته‌ای» را در این نظرسنجی انتخاب کرده بودند.

روابط عمومی «شبکه خبر» در بخش دیگری از اطلاعیه خود علت حذف نظرسنجی نخست را جلوگیری از «هک» شدن سایت این شبکه اعلام کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates