11.07.2012

اولین واکنش جواد لاریجانی به انتشار اسناد زمین‌خواری‌اش: افتخار می‌کنم که کشاورزم

بامدادخبر: چالش کلامی تازه میان علی مطهری و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، موجب شد که محمدجواد لاریجانی به اتهام زمین‌خواری‌اش در ورامین واکنش نشان دهد.

علی مطهری در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی در رابطه با اظهاراتش در آخرین نطقش در مجلس هشتم به خبرگزاری فارس گفته بود که «آقای دادستان بهتر است به جای این جور کارها به پرونده‌های سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی و محمدجواد لاریجانی رسیدگی کند.»

مطهری همچنین نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی در زندان‌ها معترض شده بود که این بخش از گفته‌هایش ساعتی بعد از سایت خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه و نهادهای امنیتی حذف شد.

دادستانی تهران در پاسخ با صدور اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه «دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمایندگان، حق ورود دارد»، سخنان تازه‌ی مطهری را نیز «از مصادیق عناوین مجرمانه» دانست.

این اظهارات مطهری که به دلیل نسبت فامیلی با علی لاریجانی که شوهر خواهرش است، بی‌سابقه و غیر منتظره قلمداد شد، علاوه بر واکنش دوباره‌ی دادستان تهران، موجب شد تا سرانجام محمدجواد لاریجانی نسبت به اتهام زمین‌خواری‌ که اسنادش برای نخستین بار در بامدادخبر منتشر شده بود واکنش نشان دهد.

جواد لاریجانی در گفتگو با سایت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که خود ریاستش را بر عهده دارد گفته که «اگر به دادگاه فراخوانده شوم، با افتخار شرکت می‌کنم.»

او موارد مطرح شده در رسانه‌ها در رابطه با زمین‌خواری‌اش را نیز باعث افتخارش دانسته و گفته است: «اولاً بنده افتخار می‌کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است؛ مواردی که علیه من در رسانه‌ها تبلیغ شده باعث افتخارم است. افتخار می‌کنم که با زحمت بیش از ۲۰ سال توانسته‌ام ولو یک وجب از خاک میهنم را آبادتر کنم.»

جواد لاریجانی در ادامه‌ی این گفتگو «ضد انقلاب» را مخاطب قرار داده است: «نکته‌ای که باید در اینجا تاکید کنم این است که ضد انقلاب و دشمنان نظام بدانند قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد؛ چه جواد لاریجانی و چه هرکس دیگری، مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضدانقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می‌کنم و احکام قضایی دادگاه‌های جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من برچشم خواهم گذاشت.»

این درحالی است که پرونده‌ی زمین‌خواری جواد لاریجانی از سال ۸۷ تا به امروز در قوه‌ی قضائیه مسکوت مانده است.

وی درباره مناقشات اراضی خود تصریح کرده که «مناقشات ارضی در زمین‌های زراعی در ایران بسیار رایج و البته قابل حل است. این‌ها مهم نیست؛ یعنی مالکیت اراضی کشاورزی که من روی آنها کار کرده‌ام، برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد؛ افتخار من تنها به آباد شدن میهن عزیز و تولید ولو یک کیلو گندم داخلی بیشتر است؛ ضدانقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی‌های اسکناس جابه‌جا کرده و نه ال سی‌های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است، جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود “گندم و جو” کاشته است.»

بر اساس اسناد منتشر شده وسعت زمین‌های تصرف شده توسط جواد لاریجانی به ۳۵۰ هکتار می‌رسد.

لاریجانی اما در بخش دیگری از گفت و گوی خود به صحبت های علی مطهری در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی پرداخته و گفته است که «ما در ایران زندانی سیاسی نداریم. زندانی سیاسی تعریف مشخصی دارد و افرادی که پس از انتخابات ۸۸ بازداشت شدند در زمره زندانیان سیاسی نمی‌گنجند، چرا که آن‌ها بر اساس شرع و قانون خلاف کرده‌اند.»

وی اضافه کرد: «زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته‌اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته‌اند. براساس این تعریف، در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد. یعنی کسی نیست که فعالیت سیاسی قانونی انجام داده باشد و چون حکومت از کار او خوشش نمی‌آمده و آن را دوست نداشته به زندان افتاده باشد.»

لاریجانی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر از این بدرفتاری‌ها اطلاع دارید، گفت: «اصولا بدرفتاری با زندانیان چه سیاسی باشند و چه غیر سیاسی، محکوم است. بدرفتاری با زندانیان خلاف شرع و قانون است البته در هر کشوری با وسعت و جمعیت ایران چنین اتفاقی محتمل است. یعنی بعید نیست که در گوشه‌ای از این کشور پهناور نسبت به یک زندانی یک رفتار خلافی انجام شود. با این همه حتی همین موارد نیز به محض کشف شدن قاطعانه مورد پیگرد قرار می‌گیرد، همانطور که در موارد معدود در گذشته این‌چنین بوده و از این پس نیز چنین خواهد بود.»

او سپس علی مطهری را به طور غیر مستقیم به هم‌صدایی با «دشمنان صهیونیست» محکوم کرد: «منتهی نحوه بیانی که القاء کند که اولا در ایران زندانی سیاسی وجود دارد و ثانیا بدرفتاری در زندان‌ها یک رویه دائمی و روتین است، حرفی است خلاف واقع، جفایی است در حق ملت ایران، ناسپاسی نسبت به نظام مقدس اسلامی ما و هم‌صدایی است با دشمنان صهیونیست و ضدانقلاب و دشمنانی که هر بار در چنین موقعیت‌هایی با همین عناوین به نظام حمله می‌کنند.»

وی در ادامه با بیان اینکه «متاسفم که این نماینده عزیز مرتکب چنین خبط بزرگی شده است»، خاطرنشان کرد: «این اتهامی است که بعد از ماجرای فتنه ۸۸ امریکا و ایادی او علیه نظام ما مطرح کردند. گویی آنان که در فتنه ۸۸ وارد شده بودند یک فعالیت سیاسی قانونی را انجام داده بودند در حالی که آنان در یک کودتای تمام عیار بر علیه جمهوریت نظام و اصل نظام وارد شده بودند؛ کودتایی که مورد حمایت کامل آمریکا و اسرائیل صهیونی و ایادی مختلف انها در داخل و خارج بود.»

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: «برخورد با این افراد خاطی که مرتکب بزرگترین ظلم در حق ملت ما شدند، نه ربطی به فعالیت سیاسی دارد و نه ربطی به زندانی سیاسی بودن و ما نباید در این مهلکه به این مغالطه گرفتار شویم.»

لاریجانی در پایان، کارنامه این قوه در «دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر کودتا گران فتنه ۸۸» را بسیار درخشان عنوان کرد و اظهار داشت: «عملکرد آن، در درجه اول مشی قانونی داشته و ثانیا قاطعانه و هوشمندانه بوده است. در کنار این قاطعیت و اقتدار، دستگاه قضایی با مجرمان فتنه ۸۸ با عطوفت اسلامی و گذشت که برازنده نظام قدرتمندی چون جمهوری اسلامی ایران است رفتار کرده و برهمین اساس جمع قابل توجهی از این زندانیان مورد عفو و تخفیف‌های فراوان قرار گرفته‌اند که این مسیر ادامه خواهد داشت.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates