15.07.2012

انفجارهای‌ احتمالی‌ در تأسیسات هسته‌ای ایران بوسیله اینترنت

خودنویس: اظهارات یک مقام بلند پایه آمریکایی مبنی بر ایجاد انفجار در تاسیسات هسته‌ای ایران بدون نیاز به بمب و موشک خبر هشدار دهنده‌ای میباشد که مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه “دیوید آلبرایت” مدیر مؤسسه علم و امنیت ملی‌ ایالات متحده آمریکا از آغاز فاز جدیدی از عملیات سایبری علیه تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی خبر داد. آلبرایت از ضعف دفاعی سیستم‌های دیجیتال صنایع هسته‌ای ایران به عنوان یک امتیاز نام برد و متذکر شد بد افزار موسوم به استاکس نت در گذشته فقط موجب توقف فعالیت نزدیک به ۱۰۰۰ سانتریفوژ نطنز شده بود در حالیکه درعملیات پیش رو این احتمال وجود دارد که انفجارهایی در تأسیسات مورد هدف ایجاد شود.

تهدید تازه آلبرایت که از این حملات با عبارت “‌حملات خشن” یاد کرد، موجی از وکنش‌های خبری در رسانه‌های جهان ایجاد کرده است. این اظهارات که روز جمعه ۲۳ تیر به سراسر جهان مخابره شد، می‌تواند هشدار تازه‌ای به رهبران رژیم ایران باشد که حاضر نشدند از فرصت مذاکرات مسکو برای تمکین در مقابل خواست جامعه جهانی‌ مبنی بر توقف ماجراجویی‌های هسته‌ای خود استفاده کنند.

جیمز لوئیس، از اعضای ارشد «مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌المللی» در واشینگتن، نیز می‌گوید مزیتی که حملات سایبری دارند این است که بانیان آن می‌توانند دست داشتن در حمله سایبری را انکار کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند که ایران برای مقابله با حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای خود در گذشته از روسیه کمک گرفته بود. در صورتیکه تهدیدات تازه آمریکا مبنی بر ایجاد انفجار در مراکز هسته‌ای ایران عملی‌ شود باید منتظر حوادث غیر قابل پیش بینی‌ در ایران بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates