16.07.2012

اتهام جاسوسی برای مروج انکار هولوکاست

بامدادخبر: محمدعلی رامین، معاون سابق مطبوعاتی دولت دهم به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.

سایت خبری ملی مذهبی در گزارشی از بازداشت وی سخن می گوید. محمدعلی رامین از عوامل اصلی انکار هولوکاست به شمار می رود. وی که یکی از تندرو ترین افراد در وزارت ارشاد محسوب می شد، در مدت تصدی خود در مقام معاون مطبوعاتی این وزارت خانه، فشار مضاعفی را به مطبوعات وارد کرده بود.

هرچند هنوز منابع دیگر این خبر را تایید نکرده اند و از علت اصلی بازداشت وی اطلاعی در دست نیست، اما گمانه زنی های گوناگونی در رابطه با علت اصلی بازداشت وی مطرح می شود.

رامین بارها عنوان کرده بود که قانون مطبوعات دست او را برای برخورد با رسانه های خاطی بسته است. وی همچنین توقیف چندین نشریه از جمله اعتماد، چلچراغ، ایراندخت، آسیا و … را در کارنامه خود دارد. معاون مطبوعاتی سابق وزارت ارشاد همچنین در اظهار نظری گفته بود روزنامه تهران امروز باید لوگوی خود را تغییر دهد. رامین گفته بود لوگوی این روزنامه شبیه به بالرین هاست و باید تغییر کند.

محمدعلی رامین در یک گفت‌وگوی رادیویی در رابطه با یکی از مواضعش در یکی از مصاحبه هایش مورد پرسش قرار گرفت که او با عتاب به مجری رادیو گفت «شما غلط می‌کنید از قول من این اراجیف را می‌گویید» . وی بعدها گفت که برای «مهار فتنه» این عبارات را در گفت‌وگوی با رادیو گفته است!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates