26.07.2012

“به دلیل توصیه رهبری، بودجه مربوط به کنترل جمعیت حذف شد”

دانشجونیوز: مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که اعتبار مربوط به کنترل جمعیت در بودجه سال جاری حذف شده است.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از خبرگزاری های داخلی، دكتر محمداسماعیل مطلق، مدیركل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از حذف بودجه مرتبط با کنترل جمعیت در سال جاری خبر داد.

وی گفته است که رهبر جمهوری اسلامی در سال گذشته “رهنمودهایی مبنی بر پرداختن به افزایش جمعیت” داشته است.

علی خامنه ای روز گذشته نیز در سخنانی اعلام کرد که باید سیاست های کنترل جمعیتی در کشور مورد بازنگری قرار گیرد. وی با بیان اینکه “بررسی های علمی و کارشناسی نشان می دهد که اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد” خواستار فرهنگ سازی لازم در این زمینه شد.

دکتر مطلق در ادامه سخنان خود اظهار داشت که علاوه بر سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر افزایش جمعیت، محمود احمدی نژاد نیز” دستورات اكید در ارتباط با پرهیز از فعالیت‌های مرتبط با تحدید جمعیت و پرداختن به سیاست‌های جمعیتی مبتنی بر رشد كمی و كیفی” صادر کرده است.

محمود احمدی نژاد نیز در سال های اخیر بارها سیاست های کنترل جمعیت را ناشی از اندیشه های غربی عنوان کرده و از ظرفیت ١۵٠ میلیون نفری کشور با امکانات موجود سخن گفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates