26.07.2012

نظام آدم حسابی دارد اما دزد و آدم های سه هزار میلیاردی هم هست، به خاطر مرغ نباید جلوی نظام ایستاد

مصاحبه مسیح علی نژاد با شجونی: حجت السلام جعفر شجونی، دبیر جامعه وعاظ تهران، با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی آدم حسابی هایی مثل مقام معظم رهبری دارد، معتقد است که در این نظام « یک مشت دزد و خائن و آدم های سه هزار میلیاری هم هستند که سو استفاده می کنند.»
این عضو حزب موتلفه اسلامی و جامعه روحانیت مبارز، در مصاحبه با مسیح علی نژاد، روزنامه نگار ضمن تاکید بر اینکه مردم نباید به خاطر گرانی مرغ به خیابان بیایند و اعتراض بکنند می گوید: «من می گویم این نظام مرغ نیست، نظام نظامِ اسلامی است، شرکت سهامی خون شهداست، آدم برای هرچیزی که راهپیمایی نمی کند، همه ما انتقاد را دوست داریم، اما اعتراض را دوست نمی داریم، ویرانگری و خراب کردن را دوست نداریم..
مصاحبه تلفنی با حجت السلام جعفر شجونی، دبیر جامعه وعاظ تهران در مورد وضعیت معیشتی مردم ایران و نقش دولت و رهبری جمهوری اسلامی در فضای سیاسی و اقتصادی فعلی کشور را می توانید اینجا بشنوید و بخوانید:

قبلا با شما به عنوان یکی از حامیان محمود احمدی نژاد مصاحبه کردم و می خواهم الان با توجه به وضعیت معیشت و گرانی هایی که در مورد قیمت مرغ رخ داده با شما مصاحبه ای انجام دهم و بدانم که آیا هنوز از احمدی نژاد راضی هستید یا نه؟

ما که به خاطر مرغ و این حرف ها با احمدی نژاد به هم نمی زنیم که. این دولت خدمتگذاری کرده و حالا دیگه پایان عمرش است و ما دیگه کاری به او نداریم. مجلس باید جلسه ای برگزار کند و در ماه رضمان به وضعیت مرغ رسیدگی کند. احمدی نژاد که عمدا قیمت مرغ را گران نکرد. بعضی ها کنجاله مرغ را گرفتند برای اینکه بین ده تا استان تقسیم کنند، یک جوری گران کردند و پول به جیب زدند دستگاه قضایی باید اینها را دستگیر کند. احمدی نژاد خودش به خاطر یک کارهای دیگرش نکته های منفی در عملکردش پیدا کرده است…..

حاج آقا آیا شما خودتان می توانید دو تا از عملکردهای مثبت دولت احمدی نژاد را بشمارید؟
بله من می توانم بشمارم، احمدی نژاد، عرض کنم که کابینه خودش را برده در روستا ها که این مثبت است.

وضعیت روستا ها چگونه است؟
خب وضعیت روستا ها، ، روستاها را آباد می کند، گاز می برد، آب می برد، آسفالت می کشد، خوب اینها را کرده دیگر.

حاج آقا آیا الان از وضعیت نیشابور و شهرهای کوچک و روستاها خبر دارید چه اتفاقاتی رخ داده است؟

بله مردم در نیشابور به خاطر گرانی مرغ راه افتادند توی خیابان،‌ خب این کارها درست نیست. این نظام را آدم به خاطر مرغ که زیر سوال نمی برد.

حاج آقا اعترض به وضعیت گرانی مرغ چه تقابلی با نظام است؟
من می گویم نظام مرغ نیست، نظام نظامِ اسلامی است، شرکت سهامی خون شهداست، آدم برای هرچیزی که راهپیمایی نمی کند، همه ما انتقاد را دوست داریم، اعتراض را دوست نمی داریم، ویرانگری و خراب کردن را که دوست نداریم که .

شما از همراهان نواب صفوی بودید در دوران مبارزه با نظام پهلوی. آن موقع اگر مردم در خیابان اعتراض می کردند مورد قبول شما بود و الان آیا اعتراض مردم مورد قبول نیست؟

البته ببینید این مسائل را جابجا باید حرف زد. آن موقع رژیم از بالا تا پایین فاسد بود الان رژیم جمهوری اسلامی کسانی مثل امام و مقام معظم رهبری و آدم حسابی دارد، این وسط یک مشت دزد و خائن و آدم های سه هزار میلیاری هم هستند که سو استفاده می کنند. رژیم شاه یعنی رژیم آمریکا و اروپا. الان ما باید دردمان را دوا کنیم نه اینکه بیایم توی خیابان ها همه چیز را آتش بزنیم. مثل همین انتخابات سال ۸۸ هیچ جای دنیا این کاری را نکردند که اراذل و اوباش کردند . جمهوری اسلامی مال همه مردم است.

حاج آقا اگر همه مردم جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشند و نقد داشته باشند از چه شیوه ای باید وارد شوند؟
روزنامه ها را پر کنند.

روزنامه ها را که بسته اند…

آن روزنامه ها مزدور بودند.

همین حرف را آن زمان هم گفتند که اگر معترضان به خیابان بیایند ریختن خون آنها مباح است.

بله خانم ما یک عمر فقه خوانیدم. فقه ما می گوید آشوب کردن و نظمِ یک جامعه ی ساخته شده را بر هم زدن، نا امنی است. الان در یک خیابان سر چهارراه هر ماشین می خواهد به یک سمتی برود، اگر چهار نفر اراذل و اوباش کارد به دست و یک بشکه نفت و بنزین هم دست شان بگیرند و های و هوار و نفس کش طلب کنند، خب این امنیت جامعه را به هم می زند که از نظر پیغمبر اسلام اعدام است.

آقای شجونی برای برقراری نظم در جاده و خیابان قانون هست، نمی شود به روی کسی که از چراغ قرمز عبور کرد گلوله کشید، بر اساس قانون خود جمهوری اسلامی معترضان می توانند بیایند در خیابان تجمع برگزار کنند تا زمانی که مسلح نباشند، جوانانی که آمدند در خیابان چگونه حکم آنها اعدام است؟.

ببینید بدون چاقو و اسلحه ولی با مشت گره کرده و هارت و پورت نظام جامعه را برهم زدن هم اخلال در نظم هست.

الان میلیاردها اختلاس در دولت احمدی نژاد که شما از حامیانش بودید صورت گرفته، آیا آنها ایجاد فساد در جامعه است یا اعتراض چند جوان در خیابان فساد است و باید اعدام شوند؟
ببینید من دارم می گم اینها فقه ماست. والله فقه ما مترقی و پویا است. آدرس غلط نباید بدهید که. اعتراض جا دارد، مکان دارد، از دولت اجازه بگیرند بیایند توی خیابان حرف شان را بزنند ، دولت که این را جلوگیری نمی کند.

چرا حاج آقا درخواست راهپیمایی کردند، دولت مجوز نداد.

خب دیده که سو نیت دارند اینها راهپیمایی کردند، از آنها فیلم برداری و عکسبرداری شده.

حاج آقا خیلی از این روزنامه نگاران قبل از برگزاری راهپیمایی دستگیر شدند

خب باباجان دستگیر شوند، شما چرا غصه شان را می خورید؟

نه من سوال می کنم که شما به عنوان روحانی پاسخ دهید.

یا اینها را از قبل می شناختند یا خیانت کردند در زندان هستند، عوضی فکر کردند اینهامی خواهند مملکت را شخم بزنند، شلغم بکارند. مملکت مدیریت دارد، حساب و کتاب دارد. آن آقای خبرنگار بیاید عشق خودش را بکند و هارت و پورت بکند؟ مگر می شود؟ حتما باید جلویش را بگیرند. کدام کشور، کدام کشور به اندازه ایران آزادی دارد؟

حاج آقا کدام آزادی منظورتان است آیا جوانان ایرانی می توانند پوشش مورد نظرشان را انتخاب کنند؟

شما باید شوهر کنی، بچه داری کنی، خانه داری کنی کار خودت را سالم انجام دهی وگرنه داد و قال و فریاد که دوست من زندان است…چرا خودت زندان نیستی؟ معلوم است آن کارهایی که دوست تو کرده، تو انجام ندادی که زندانی شوی…

نه من از ایران خارج شدم

خیلی خب، پس حتما یک خلافی کردی که تو را بیرون کردند. چرا منو نمی گیرند؟ بالاترین خبرنگارهای دنیا وقتی با احمدی نژاد مصاحبه می کنند اول می گویند ایران با همجنس بازی مخالف است، بالاترین خبرنگارها هم وقتی به ایران می رسند اول اسم همجنس بازی را می آورند که هیچ حیوانی این کارها را نمی کند؟

خب سوال من این است که دیدگاه های شما و امثال آقای جنتی چقدر شباهت دارد به دیدگاه های نسل جوان جامعه؟

همین خمینی آقای جنتی را برای شورای نگهبان برگزیده است

مردم هر زمانی می توانند سرنوشت خودشان را خودشان تعیین کنند؟

فقها را رهبر باید تعیین کنند، نه اینکه هفتاد میلیون ملت ایران بنشینند فقها و حقوقدارن شورای نگهبان را تعیین کنند. مردم بنشینند تعیین کنند؟ مردم چی را تعیین کنند؟ یعنی چی؟ دیروز یکی گفته انرژی هسته ای را به رفراندوم بگذاریم.

بله آقای عبدالله نوری این پیشنهاد را دادند که مناقشه هسته ای به رفراندوم گذاشته شود.

عبدالله نوری غلط کرده گفته، عبدالله نوری یک روزنامه را نمی توانست اداره کند. این حرفها چیست؟ یعنی چی که مملکت می خواهد پیشرفت کند و به علمی برسد ما بگذاریم به رفراندوم؟؟ پس مردم ایران هر روز صف بکشند برای هر چیزی از مرغ و برق و گاز گرفته تا آب و انررشی بروند رفراندوم. اینها حرف یک مشت خائن است.

حاج آقا جوانان می پرسند چه اتفاقی در جمهوری اسلامی افتاده که خود این نظام رییس جمهور سابق کشورش را خائن می داند، نخست وزیر سابق کشور را قبول ندارد، ریس سابق مجل خودش را قبول ندارد و در واقع به تمام مسولین سابق همین نظام می گوید مشتی فتنه گر و خائن بوده اند؟
نه اینطور هم نیست که قبول نداشته باشد.

چرا آقای موسوی، آقای کروبی، آقای کروبی، آقای بنی صدر، آقای منتظری و….

خب اینها خیانت کردد، اینها بر خلاف قانون عمل کردند، خود اسراییل هم می داند که کروبی سیصد هزار رای بیشتر نیاورده است.

آیا حرف اینجا سند هست برای شما؟

نه سند نیست می گویم آش انقدر شور است که کدخدا هم فهمید.

اسراییل در مورد آقای خامنه ای هم نظر منفی دارد و می گوید که ایشان هم دیکتاتور است آیا نظر اسراییل را اینجا هم قبول دارید؟

آخه یک کشور غاصبِ کودکش اصلا داخل آدم است که شما حرف هایش را گوش کنید ؟ شما طرفدار جنایتکارها هستی، شما یک بار زندان رفتی حالا باید یک بار دیگر هم بروی زندان تا به راه راست هدایت شوی

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates