30.07.2012

فرمانده سابق یگان ویژه «صابرین» مطرح کرد: بریتانیا الگوی یگان ویژه «صابرین» سپاه

دیگربان: مرتضی میریان٬ فرمانده سابق یگان ویژه «صابرین» سپاه پس از ۱۲ سال اعلام کرد این یگان براساس الگویی از نیروی ویژه بریتانیا و با جذب سپاهیان «شهادت‌طلب» تشکیل شده است.

اقای میریان این مطلب را در گفتگو با تازه‌ترین شماره هفته‌نامه محافظه‌کار «پنجره» بیان کرده و گفته که این نیرو ۱۲ سال است از سوی سپاه پاسداران تشکیل شده است.

نام این یگان برای نخستین‌بار و به طور رسمی ۲۶ خرداد از سوی محمد پاکپور٬ فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام شد.

آقای پاکپور از این نیرو به عنوان «زبده‌ترین» یگان در سپاه نام برد که سال‌هاست مسئولیت اصلی درگیری‌ها با گروه پژاک را بر عهده داشته است.

از ساختار٬ اهداف٬ مقر و تعداد اعضای این یگان اطلاعات زیادی در دست نیست٬ اما در برخی وبلاگ‌ها درباره این یگان توضیحاتی ارائه شده است.

در این وبلاگ‌ها نوشته شده که نیرو‌های این یگان «به لحاظ روحی روانی و اعتقادی به شدت نسبت به رهبر وابسته هستند و هرگونه تهدیدی نسبت به رهبر را با سخت ترین شدت پاسخ می دهند.»

در این وبلاگ‌ها همچنین آمده که تمام سلاح‌هایی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شود ابتدا از سوی نیرو‌های این یگان آزمایش شده و سپس به سایر یگان ها داده می شود.

مرتضی میریان٬ فرمانده سابق این یگان هم پس از ۱۲ سال توضیحاتی کلی درباره این یگان ارائه کرده است.

میریان گفته که نیرو‌های این یگان عضو سپاه هستند و علاوه بر روحیه «شهادت‌طلبی» دارای سه ویژگی «ایمان»٬ «تخصص» و «توان بالای جسمی» هستند.

وی افزوده که در تشکیل این یگان از اطلاعات ۱۱ نیروی ویژه دنیا به خصوص نیرو‌های ویژه بریتانیا استفاده شده است.

این فرمانده سپاه همچنین از متخصصان فدراسیون‎هاى کوهنوردى، صخره‎نوردى، رزمى، تیراندازى و برخی فدراسیون‌های دیگر به عنوان مربیان نیرو‌های یگان ویژه «صابرین» نام برده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates