03.08.2012

زندانیان سیاسی خطاب به سران کشورهای عضو عدم تعهد: اگر شرمنده نبودی، در تهران نزد من هم بیا

رادیوفرانسه: جمعی از زندانیان سیاسی با انتشار« دعوت نامه ای نمادین» از سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در شهریورماه به تهران سفر خواهند کرد، خواسته اند تا به هنگام سفر به تهران از «زندان اوین» نیز بازدید بعمل آورند.
گفتگو با عبدالکریم لاهیجی

این زندانیان سیاسی، که با امضاء «زندانیان دربند سیاسی –عقیدتی جنبش سبز و اصلاحات» خود را معرفی کرده اند، در بخشی از این «دعوت نامه نمادین»، ضمن خطاب قرار دادن شرکت کنندگان در این نشست، آورده اند: «یادت می آید؟ شاید آن زمان سرت شلوغ بود؛ من همان روزنامه نگارم که در سازمان ملل یا نشستی بین المللی و منطقه ای یا دیداری دو جانبه با مقامهای ایرانی، چند سال پیش با تو گفتگو کردم یا عکسی خبری از تو و هیات همراهت برداشتم.

در بخش دیگری از این متن، آمده است : من سیاستمدار را دیگر چرا به یاد نمی آوری؛ همان که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، جلسه های مکرر جنبش عدم تعهد در اقصی نقاط جهان در کنار نشستم و در مورد مسائل جهانی و منطقه ای، جنگ و خشونت، صلح و حقوق بشر، فقر و فحشا، محیط زیست و لایه اوزون تبادل نظر کردیم.

نویسندگان این «دعوت نامه نمادین» با اشاره به رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨، یادآور شده اند : شاید همین تو بودی که در نشستهای بین المللی در تهران یا جاهای دیگر به میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی ابراز ارادت کردی و با آنها عکس یادگاری گرفتی؛ همانها که اکنون یکی به همراه همسرش خانم زهرا رهنورد در حصر خانگی است و دیگری ممنوع از فعالیت سیاسی و بین المللی و حتی ممنوع الخروج از کشور است و مهدی کروبی که او نیز در حصر خانگی است و از دیدار همسر و فرزندانش ممنوع.

در پایان این متن آمده است: « اگر شرمنده نبودی و به تهران آمدی، اگر اجازه دادند، نزد من هم بیا. تمام تلاشت را به کار ببر، موانع را از سر راهت بردار، حتما بیا. به زندان اوین، رجائی شهر کرج، کارون اهواز و زندانهای دیگر».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates