08.08.2012

جعل کیهان و اشتباه یالثارات درباره سوریه


دیگربان: روزنامه «کیهان» با انتشار یک تصویر جعلی از ناآرامی‌های سوریه و هفته‌نامه «یالثارات» با انتشار پرچم «ارتش آزادی بخش سوریه» به جای پرچم ملی این کشور مخاطبان خود را به اشتباه انداختند.

روزنامه کیهان در صحفه نخست شماره روز سه‌شنبه (۱۷ امرداد) خود آن‌طور که سایت «بازتاب امروز» نوشته است با انتشار عکسی از یک کودک به دار آویخته شده، مدعی شد مخالفان بشار اسد این جنایت را مرتکب شده‌اند.

کیهان در گزارش خود ادعا کرده که مخالفان بشار اسد «بعد از کشتار اعضای یک خانواده شیعه عراقی، او {کودک سه ساله} را که تنها بازمانده این خانواده بوده، دار زده‌اند.»

سایت «بازتاب امروز» هم در واکنش به این ادعا روزنامه کیهان اعلام کرده این تصویر هیچ ارتباطی با ناآرامی‌های سوریه ندارد و مربوط به دو سال پیش است.

آن‌طور که این سایت نوشته است «این عکس مربوط به یک جنایت جنسی است که در سال ۲۰۱۰، چندین ماه قبل از شروع درگیری‌های سوریه» رخ داده است و ارتباطی با درگیری‌های ۲۰ ماه گذشته این کشور ندارد.

این سایت در ادامه گزارش خود با انتقاد از این گزارش و تصویر روزنامه کیهان خطاب به حسین شریعتمداری نوشته است: «برادر حسین، حداقل به روز خبرنگار و شب قدر رحم می‌کردی.»

حسین شریعتمداری سال‌هاست به عنوان نماینده علی خامنه‌ای در موسسه کیهان فعالیت می‌کند و در این سال‌ها بار‌ها علیه منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی گزارش‌های غیر واقعی منتشر کرده است.

هفته‌نامه «یالثارات‌الحسین» ارگان رسمی «انصار حزب‌الله» نیز که گفته می‌شود بودجه آن از سوی دفتر علی خامنه‌ای تامین می‌شود٬ در صفحه نخست شماره هفته گذشته خود تصویری از پرچم «ارتش آزادی بخش سوریه» به جای پرچم ملی این کشور منتشر کرده است.

این تصویر اشتباه مربوط به گزارش این هفته‌نامه مبنی بر راه‌اندازی «ارتش مردمی» در حمایت از بشار اسد با استفاده از الگوی بسیج در جمهوری اسلامی است.

پرچم «ارتش آزادی بخش سوریه» از سه رنگ سبز٬ سفید و سیاه تشکیل شده است٬ اما در پرچم فعلی سوریه از رنگ‌های قرمز٬ سفید و سیاه استفاده شده است.

سه ستاره وسط پرچم «ارتش آزادی‌بخش سوریه» به رنگ قرمز است٬ اما رنگ این ستاره‌ها در پرچم کنونی سوریه سبز است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates