10.08.2012

درگیری فیزیکی مردم با گشت ارشاد در میدان درکه تهران

بامدادخبر: شب گذشته، میدان درکه در شمال تهران، شاهد درگیری و زد و خورد نیروهای پلیس گشت ارشاد و گروهی از مردم و جوانان بود.

به گزارش بامدادخبر، حدود ساعت ۱۲ شب چهارشنبه (۱۸ مرداد)، پس از آنکه برخورد گشت ارشاد با دختری به بهانه‌ی بدحجابی، با اعتراض و مقاومت او و برادرش روبه‌رو شد، ماموران سعی کردند که این دختر را به زور از ماشین بیرون بکشند که این موضوع منجر به مداخله‌ی مردم حاضر در محل و درگیری میان آنان و نیروهای پلیس شد.

یک شاهد عینی که در محل درگیری حضور داشت، به بامدادخبر گفت که «جمعیتی نزدیک به ۵۰۰ نفر در حالی که فریاد می‌زدند با مامور‌ها درگیر شدند و به شدت آنها را کتک زدند.» این شاهد عینی ادامه داد: «مردم شیشه ماشین پلیس را شکاندند. پلیس مجبور به تیراندازی هوایی شد اما مردم پراکنده نشدند و در ‌‌نهایت ماموران، تعداد زیادی از دخترانی را که به جرم بدحجابی پیش از این دستگیر کرده بودند از ماشین ون تخلیه کردند و در میان هو کردن‌های مردم با صورت‌هایی زخمی درکه را ترک نمودند.»

به گفته‌ی وی، بعد از حدود نیم ساعت، تعداد زیادی از نیروهای پلیس ضد شورش به منطقه‌ی درکه وارد شدند، عده‌ای را دستگیر و پس از بستن تمامی رستوران‌ها و مجموعه‌های پذیرایی، محل را ترک کردند.

گفتنی است در ماه‌های اخیر، برخورد پلیس با جوانان و دختران به بهانه‌ی بدحجابی و نوع پوشش در چند مورد با مقاومت مردم روبه‌رو شده است. بیست روز قبل در اواخر تیرماه، سایت‌های خبری از درگیری مشابهی میان گروهی از مردم و پلیس گشت ارشاد در شرق تهران خبر دادند. روز هشتم تیرماه نیز در منطقه‌ی صفائیه شهر قم، مقاومت مردم در برابر پلیس گشت ارشاد منجر به آزادی دستگیر‌شدگان از سوی این پلیس شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates