11.08.2012

مدال‌های المپیک لندن تقدیم خامنه‌ای نشد

دیگربان: هیچ یک از۹ مدال‌آور کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن٬ حاضر نشدند مدال‌های خود را به علی خامنه‌ای تقدیم کنند و رهبر جمهوری اسلامی نیز از صدور پیام تبریک برای آنها خودداری کرده است.

احسان حدادی٬ بهداد سلیمی٬ قاسم رضایی٬ سجاد انوشیروانی٬ نواب نصیر شلال٬ امید نوروزی٬ حمید سوریان و باقر معتمد ۹ ورزشکاری هستند که تاکنون موفق به کسب مدال در بازی‌های المپیک لندن شده‌اند.

برخلاف مسابقات قبلی المپیک و جهانی که برخی ورزشکاران مدال‌آور در شرایطی خاص مجبور به اهدای مدال خود به خامنه‌ای می‌شدند٬ در المپیک لندن تاکنون کسی حاضر به اهدای مدال خود به وی نشده است.

حمید سوریان فرنگی‌کار نام‌آشنای ایران که مدال طلای جهانی خود را سال ۱۳۸۸ بر اثر برخی فشار‌ها به محمود احمدی‌نژاد تقدیم کرده بود پس از کسب مدال طلای المپیک لندن٬ آن را به مادر خود اهدا کرد.

در جمهوری اسلامی سال‌هاست برخی ورزشکاران مدال‌آور در عرصه‌های بین‌المللی با قرار گرفتن در موقعیت‌های خاص٬ مجبور می‌شوند مدال‌ها و موفقیت‌های خود را تقدیم رهبر جمهوری اسلامی کنند.

علی خامنه‌ای در سال‌های اخیر بارها پیروزی ورزشکاران و تیم‌های ایران در مسابقات جهانی را با صدور پیام‌های کوتاهی به آنها تبریک گفته است٬ اما تاکنون حاضر نشده پیامی در خصوص موفقیت‌های کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک لندن صادر کند.

محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی روسای قوه مجریه و مقننه تنها مقام‌های جمهوری اسلامی هستند که پیام‌های تبریک جداگانه‌ای به مناسبت این پیروزی‌های ملی صادر کرده‌اند.

تعداد پیام‌های علی خامنه‌ای که مضمون آنها تقدیر و تشکر از مردم٬ قهرمانان و افتخار آفرینان برای ایران است در سه سال گذشته به شدت کاهش چشم‌گیری داشته است.

خودداری خامنه‌ای از صدور پیام تبریک به ورزشکاران در شرایطی صورت می‌گیرد که کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن بهترین نتیجه را در تاریخ این بازی‌ها برای ایران کسب کرده‌ است.

سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات٬ اعتراض‌ها و شعار‌های فراوانی علیه خامنه‌ای از سوی مردم سر داده شد که در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه بود.

از آن زمان تاکنون رهبر جمهوری اسلامی پیام‌های بسیار معدودی در تشکر از گروهی از مردم که در راهپیمایی‌های حکومتی و انتخابات شرکت کرده‌اند٬ صادر کرده است.

وی حتی حاضر نشد پس از برگزاری انتخابات مهم مجلس نهم در اسفند سال ۹۰ که به ادعای مقام‌های جمهوری اسلامی ۶۴ درصد واجدین شرایط رای دادن در آن شرکت کردند٬ پیام تشکری صادر کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates