12.08.2012

در پی سکوت صدا و سیما صورت گرفت: بی‌اعتنایی کیهان و رسالت به زمین‌لرزه آذربایجان

دیگربان: دو روزنامه محافظه‌کار «کیهان» و «رسالت» همراه با صدا و سیما از پوشش اخبار دو زمین لرزه در آذربایجان شرقی که منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۵۰ تن شده خودداری کردند.

عصر روز شنبه (۱۲ امرداد) دو زمین لرزه مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاند که آمار قربانیان این زمین لرزه‌ها تاکنون دست‌کم ۲۵۰ تا ۳۰۰ کشته و هزار و ۵۰۰ زخمی گزارش شده است.

رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی با گذشت بیش از ۱۸ ساعت از این وقوع این زمین لرزه‌ها از پوشش خبری این حوادث خودداری کرده است.

روزنامه‌های «کیهان» و «رسالت» نیز در صفحه نخست شماره‌های روز یکشنبه (۲۲ امرداد) خود هیچ اشاره‌ای به زمین لرزه آذربایجان شرقی و آمار قربانیان آن نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد یک تحلیل واحد از زمین لرزه آذربایجان شرقی و حواشی آن باعث شده که این رسانه‌ها در این خصوص سکوت اختیار کنند.

روزنامه «کیهان» و سازمان صدا و سیما به طور مستقیم زیر نظر علی خامنه‌ای اداره می‌شوند و روزنامه رسالت نیز از سوی طیفی از محافظه‌کاران اداره می‌شود که رابطه نزدیکی با رهبر جمهوری اسلامی دارند.

سکوت این رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما با اعتراض‌ و انتقاد‌های گسترده‌ای روبرو شده است٬ اما مسئولان این سازمان کماکان به سیاست سکوت خود در خصوص این حادثه ادامه داده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates