14.08.2012

شرکت در جنگ سوریه و جنگ در شکل ترور (ترور بندر و ربودن 48 ایرانی و…):

انقلاب اسلامی: سردار ابوالفضل شکارچی گفته است: حفظ سرزمین سوریه از وظائف سپاه پاسداران است. و بنا بر اطلاع از بیروت،

• 500 تن از افراد سپاه مأمور سوریه شده اند. وظیفه آنها آموزش و هدایت واحدهای نظامی سوریه در جنگهای شهری است. بنا بر این اطلاع، افراد حزب الله نیز در سوریه وارد عملیات شده اند.

به این ترتیب، سوریه عرصه جنگی بین المللی گشته است. چرا که از کشورهای شمال افریقا (کماندوهائی که ارتش انگلستان فرستاده است به کنار) و نیز گروههای مسلحی که عربستان و قطر وارد سوریه می کنند و نیز افراد القاعده، سوریه را عرصه جنگ همه با همه کرده اند.

• در همان حال، بارزانی در همان حال که مشغول خرید اسلحه سنگین است و در 2 اوت 2012 با وزیر خارجه ترکیه، اخطار مشترکی را انتشار دادند، کوشیده است گروههای کرد را تحت رهبری خود گرد آورد. اما سازمان پ.ک.ک زیر بار نرفته است. اینست که بارزانی و وزیر خارجه ترکیه اخطار کرده اند اجازه نخواهند داد خلاء در کردستان سوریه را پ.ک.ک پر کند.

• دانستنی است که 50 درصد از نفت عراق در منطقه کرد نشین قرار دارد. و کردستان عراق، برغم مخالفت شدید حکومت مرکزی عراق، به صدور نفت، به ترکیه ادامه می دهد. حکومت عراق ترکیه را به مداخله در امور عراق و سوریه و آتش بیار جنگ در سوریه شدن متهم می کند.

• بنا بر خبری که دبکا فایل (31 ﮊوئیه 2012) انتشار داده است، بندر که ملک عبدالله او را به ریاست سازمان امنیت و اطلاعات عربستان منصوب کرده است، از عملیات ترور، جان سالم بدر برده است. اما معاون او کشته شده است. خبر این ترور، نخستین بار، در 26 ﮊوئیه انتشار یافته است. دولت سعودی سکوت گزیده است. سعودیها از آن وحشت دارند که معلوم شود عوامل ایران تا مقامات ارشد رﮊیم سعودی نفوذ کرده اند و تیم ترورشان می تواند در درون حوزه حافظت شده نیز عملیات انجام دهند.

نخست خبر کشته شدن بندر انتشار یافت اما مرگ او تأیید نشد. گفته شده است این ترور پاسخ به ترور 5 روز پیش از آن، در دمشق است. مراد انفجاری است که در آن، وزیر دفاع و سه تن دیگر همکاران ارشد بشار اسد کشته شدند. از 23 ﮊوئیه که انفجار در ساختمان مرکزی اداره امنیت و اطلاعات عربستان روی داد و مشعل القرنی، معاون بندر را کشت، در انظار، ظاهر نشده است.

منابع دبکا نیوز کشته شدن و حتی زخمی شدن بندر را تأیید نمی کنند. او در 19 ﮊوئیه، یعنی یک روز بعد از انفجار در دمشق، به ریاست سازمان امنیت و اطلاعات عربستان منصوب شد. انفجار در سازمان امنیت و اطلاعات عربستان حاکی از اینست که مأموران سوری و ایرانی می توانند در دستگاه اطلاعاتی عربستان نیز نفوذ کنند.

برای ایران حفظ سوریه تمام اهمیت را دارد و دست زدن به هرگونه عملیاتی را توجیه می کند. افزون بر این، وارد کردن ضربه، حتی در حفاظت شده ترین حوزه های دولتی، اخطاری به کشورهای عرب منطقه است که در صورت بروز جنگ با ایران، از ضربه های ایران مصون نخواهند بود.

باوجود این، عملیات ترور در حوزه ریاست سازمان امنیت و اطلاعات عربستان گویای محاسبه نظامی نیز هست: در صورت حمله قریب الوقوع امریکا و اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران، دایره جنگ را به تمامی منطقه گسترش می دهد. هم اکنون جنگ سوریه، کشورهای مختلفی را درگیر خود کرده است. هرگاه جنگ ایران بدان افزوده شود، جنگ بازهم گسترده و میزان مرگ و ویرانی بازهم بیشتر می شود.

گزارش تأیید نشده حاکی از آنست که پرنس بندر سخت زخمی شده است و پزشکان او از نجاتش ناامید گشته اند. امریکا نیز از پایگاه های اطلاعاتی خود خواسته است سر از آنچه در ریاض روی داده است درآورند و گزارش کنند.

انقلاب اسلامی: شاهزاده بندر کسی است که بخش بزرگی از عمر خود سفیر عربستان در امریکا بوده است. در برانگیختن صدام به حمله به ایران، نقشی تعیین کننده داشته است. سخت ضد ایران و سخت هوادار حضور نظامی امریکا در خلیج فارس و از اسباب چینان حمله امریکا به ایران است.

• در 4 اوت 2012، در سوریه، در جاده دمشق به فرودگاه، 48 ایرانی که در اتوبوس بسوی فرودگاه می رفتند، ربوده شدند. اینان زائران زینبیه دمشق بوده اند. در 5 اوت، ربایندگان فیلمی از شماری از ربوده شدگان انتشار دادند و با ارائه یک برگه شناسائی، مدعی شدند که ربوده شدگان اعضای سپاه پاسداران بوده اند. اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام در رهبری مخالفان رﮊیم اسد، توضیح داد که ربایندگان یک گروه ضد علوی و ضد شیعه هستند و چند نوبت علوی کشی کرده اند. این گروه که خود را جند الله می نامد – ارتباطی با جندالله بلوچستان ایران ندارد -، ارتباطی با اپوزیسیون سوریه ندارد. این مقام گفته است تردید دارد که دستگیر شدگان افراد سپاه پاسداران باشند. از جمله به این دلیل ساده که اگر اعضای سپاه بودند، بدون محافظ و… به فرودگاه برای بازگشت به وطن خود نمی رفتند. در 6 اوت، ربایندگان مدعی شدند 3 تن از آنها، در اثر بمباران محل نگاهداریشان، کشته شده اند.

❊ آیا پایان کار رﮊیم سوریه آغاز پرداختن به کار رﮊیم ایران است؟:

◀ در ایران، نه تنها مردم بر این باورند که پایان کار رﮊیم سوریه، آغاز کار پایان دادن به عمر رﮊیم ایران است، بلکه در خود رﮊیم نیز، همگان بر این نظر هستند: تجربه اول لیبی بود. تجربه سوریه، تصحیح شده تجربه لیبی است و تصحیح شده تجربه سوریه، در ایران بکار برده خواهد شد:

• برخی از فرماندهان سپاه می گویند: وقتی شمار کشته شدگان به 20 هزار نفر می رسد و «تروریست» ها (بنا بر قول صدا و سیما) باوجود قوای نظامی و انتظامی و «ملیشیای» رﮊیم است و مأموران اطلاعاتی و «تک تیر انداز» ها، بدون مقاومت مردم وارد دمشق می شوند و روزها با قوای رﮊیم می جنگند و هنوز ارتش اسد از دمشق نیاسوده، بر بخشهای مهمی از حلب دست می یابند، چگونه می توان ادعا کرد که مردم سوریه مخالف رﮊیم بشار اسد نیستند و اینهمه، تنها کار تروریستهای گسیل شده از خارج هستند؟

• چه رﮊیم اسد بر قوای معارض فایق آید و خواه شکست بخورد و از میان برود، جنگ داخلی سوریه، غیر از مردم این کشور، یک بازنده دارد و آن ایران است. زیرا اگر رﮊیم سوریه سقوط کند، دولت جانشین ضد حزب الله می شود و خلع سلاح حزب الله (شیخ حسن نصرالله از هم اکنون خلع سلاح حزب الله را خواست امریکا و اسرائیل می داند و به اعضای حزب الله هشدار می دهد) در دستور کار امریکا و رﮊیم های عرب منطقه قرار می گیرد. بریدن دست ایران از عراق نیز، در دستور کار امریکا و متحدانش در منطقه قرار می گیرد. و اگر رﮊیم سعودی سقوط نکند، در محاصره سیاسی و اقتصادی و نظامی باقی می ماند. در درون، با وضعیتی روبرو است که در شرایط انزوا و محاصره، از پس آن برنخواهد آمد. رﮊیم مجبور می شود هم بارسنگین بقای رﮊیم اسد را بردوش کشد و هم گریبانگیر جنگ فرساینده دیرپائی خواهد شد. در نتیجه، بیش از امروز، اگر هم به ایران حمله نکنند، ایران عرصه «جنگ پنهان» خواهد شد.

انقلاب اسلامی: وجود این بحث ها در سپاه که بخش هائی از آن (وجود 20 هزار کشته گویای مخالفت عمومی با رﮊیم اسد است)، درعلن بازگو می شوند، حاکی از نگرانی نیروهای مسلح نسبت به خطرهای در کمین وطن است. در همان حال، مافیاهای نظامی – مالی همچنان بکار چنگ انداختن بر اقتصاد کشور مشغول هستند قرارداد بهره برداری نفت در منطقه کرمانشاه که با قرارگاه خاتم الانبیاء متعلق به سپاه امضاء شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates