14.08.2012

ناطق‌‌ نوری ۲۳ سال پس از پایان جنگ: مدعیان رابطه با امام زمان در جبهه‌ها روانی بودند

دیگربان: علی‌اکبر ناطق نوری ۲۳ سال پس از پایان جنگ با بیان اینکه مدعیان دیدار با «امام زمان» در جبهه‌ها «بیماری روانی» داشته و دچار «توهم» بوده‌اند٬ باعث خشم گروهی از محافظه‌کاران و «موعود‌گرایان» شد.

آقای ناطق نوری در گفتگو با سایت «خبر‌ آنلاین» گفته کسانی که در جبهه‌ها ادعای دیدار با «امام زمان» می‌کردند افراد «کم ظرفیتی» بودند که دچار «افسردگی»٬ «توهم» و «تخیل» شده بودند.

وی افزوده زمانی که وزیر کشور بوده در اطراف ایلام با رزمنده‌ای برخورد کرده که گمان می‌کرده پرنده‌ای در آوازش «وای حسین کشته شد» می‌گوید و این رزمنده با آواز این پرنده سینه‌زنی می‌کرده است.

رئیس دفتر بازرسی علی خامنه‌ای در ادامه‌ گفتگو با انتقاد از سکوت در برابر چنین مسائلی اظهار کرده که اگر در آن زمان با این انحراف‌ها برخورد می‌شد امروز کسی ادعای رابطه با «امام زمان» نمی‌کرد.

این اظهارات ناطق نوری با خشم گروهی از محافظه‌کاران به خصوص شاگردان محمدتقی مصباح یزدی و رسانه‌های نزدیک به این روحانی تندرو مواجه شده است.

شامگاه ۲۳ رمضان این گروه هنگامی که ناطق نوری در آرامگاه امام هشتم شیعیان مشغول سخنرانی بود به وی حمله کردند. ناطق نوری پس از این حمله و هنگام فرار به زمین خورد و یکی از محافظانش نیز مورد ضرب و جرح مهاجمان قرار گرفت.

برخی سایت‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و محمدتقی مصباح یزدی هم با انتشار یادداشت‌های تندی از وی به خاطر چنین اظهاراتی انتقاد کردند.

سعید قاسمی از فرماندهان سابق سپاه روز سه‌شنبه (۲۴ امرداد) در واکنش به این اظهارات٬ ناطق نوری را «مرفهی بی‌درد» نامید که «سرگرم اسب سواری و کیف و حال در ویلا» است.

آقای قاسمی گفته است: «اینکه ناطق نوری در دفتر آقاست برای ما کفایت نمی‌کند و اگر ادامه بدهند٬ حزب‌الله رسما عنان پاره می‌کند و به سراغشان می‌رود؛ همچنان که در مشهد هم دیدم.»

حمله به رئیس دفتر بازرسی علی خامنه‌ای در مشهد از سوی گروهی از لباس شخصی‌های نزدیک به مصباح یزدی بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های محافظه‌کار داشته است.

آنها از اظهارات ناطق‌نوری در خصوص «روانی» خواندن گروهی از رزمندگانی که مدعی دیدار با «امام زمان» در جبهه‌ها بوده‌اند٬ به شدت خشمگین هستند.

در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران٬ گروهی از روحانیون از این ادعاها حمایت کرده وجوانان را به شوق دیدار با «امام زمان» برای رفتن به جبهه‌ها تشویق می‌کردند.

متن خبر مربوط به حاج سعید قاسمی:
آقای ناطق! مثل اول انقلاب که هیچ چیز نداشتی، ویلا و اسب را کنار بگذار و بیا
یکی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس با طرح این پرسش که ‘ناطق نوری در گرماگرم 8 سال جبهه و جنگ کجا تشریف داشتند؟’ خطاب به وی گفت: جناب آقای ناطق نوری! این گوی و این میدان. ویلا و اسب را کنار بگذارید و مانند اول انقلاب وارد معرکه شوید!

علی اکبر ناطق نوری ترجیح داده شکستن سکوت و خروج از انزوا را با توهین به اعتقادات رزمندگان دفاع مقدس و تشبیه آنان به بیماران روانی آغاز کند؛ توهینی بی سابقه و زشت که حتی در کلام بدترین دشمنان انقلاب اسلامی هم به سختی یافت می شود. وی در گفتگو با هفته نامه نگاه پنجشنبه گفته است:
«در طول جنگ بعضی از بچه ها که ظرفیت کمتری داشتند بر اثر دوری از خانواده فشار جنگ و غربتی که در جبهه دچارش شده بودند، به افسردگی دچار شدند و گرفتار نوعی بیماری روانی شدند! عده ای از این ها ادعا می کردند امام زمان را می بینند اوایل خیلی به این مسئله توجه نمی شد بعدا دیدند تعداد مدعیانی که آقا را زیارت کرده اند خیلی زیاد شده است! اینها دچار تخیل و توهم شده بودند!»
در این خصوص، خبرنگار شبکه ایران، نظر سردار حاج سعید قاسمی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس را جویا شده است.
مهندس حاج سعید قاسمی با بیان اینکه؛ برخی از افرادی که جزء “ساکتین فتنه” ، “خواص بی بصیرت” و ” مردودین فتنه” هستند چگونه به خود جرآت می¬دهند به شهدا و رزمندگان توهین کنند، گفت: هنوز یادمان نرفته است که جناب آقای ناطق در انتخابات 88 خاتمی را دعوت به سفر به سراسر ایران کرده بودتا در این سفر ها اعلام کند که “من کنت مولا فهذا میرحسین مولا”! ؟ جناب ناطق ابتدا باید درباره کارنامه و عملکرد خود در فتنه 88 شفاف سازی نمایند و پاسخ دهند که چرا فریاد ” این عمار” حضرت آقا را در فتنه 88 بی جواب گذاردند بعد در خصوص مسائل دیگر من جمله حالات رزمندگان در ایام جنگ سخن بگویند.
مسئله دیگر اینکه نمی شود در شب های قدر در حرم رضوی از عدالت و قسط دم زد و در همان حال هم چون مرفهین بی درد در خانه های آن چنانی و به شیوه اشراف زیست. امام به ما آموخت تنها کسانی تا انتها در خط انقلاب و امام و ولایت می مانند که طعم فقر و گرسنگی را چشیده باشند و قطعاً مرفهین بی درد مرد این راه نیستند. نمی شود سرگرم اسب سواری و زندگی در کاخ و ویلا بود و دم از عدالت زد. به قول شاعر مولا ویلا نداشت.
این استاد دانشگاه با اشاره به مصاحبه اخیر ناطق نوری و با بیان اینکه وی در انزوای سیاسی قرار دارد، تصریح کرد: پرداختن به افرادی که آقا از آنها به عنوان خواص بی بصیرت و ساکتین فتنه نام برده کار اشتباهی است و اساساً نباید به آنها پاسخی داده شود.
وی در خصوص هدف ناطق نوری از این توهین زشت به رزمندگان، اظهار داشت: متاًسفانه برخی آقایان، یک جبهه متحد تشکیل داده ، به دنبال ایجاد روحیه یاًس در مردم هستند؛ این توهین زشت نیز بخشی از پازل دشمن بود که بعضی آقایان آن را کامل کردند.
این فرمانده دفاع مقدس با هشدار شدید به ناطق نوری گفت: “این افراد اگر همینگونه ادامه دهند با واکنش حزب الله و مردم مواجه خواهند شد ؛ همچنان که در مشهد هم این اتفاق افتاد. آقای ناطق نوری! این گوی و این میدان. ویلا و اسب را کنار بگذار و مثل اول انقلاب بی غل و غش وارد معرکه شو!”
حاج سعید قاسمی با طرح این پرسش که ” جناب ناطق نوری در گرماگرم جبهه و جنگ کجا تشریف داشتند؟ ممنون می شویم در این باره شفاف سازی نمایند” خاطرنشان کرد: اینکه ایشان در دفتر مقام معظم رهبری مسئولیت دارند برای ما کفایت نمی کند. انتصاب اشخاص به حضرت آقا و ولی فقیه مسئولیت و تکلیف اشخاص را مضاعف می نماید . امام فرمودند میزان حال فعلی افراد است.
وی اظهار داشت: ایشان به جای این سخنان توهین آمیز و عجیب و غریب و به جای توهین به شهدا و خون دل دادن به جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، بهتر است روشن کنند که نقش و جایگاهشان در مدل اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب در دیدار با سران و مسئولین نظام طرح کردند چگونه است؟ این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: در ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آینده باید منتظر حوادث و سخنانی بسیار عجیب تر از این باشیم و خود را آماده کنیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates