17.08.2012

آزمایش یک سیستم هشداردهنده برای حمله احتمالی اسرائیل به ایران

رادیوفرانسه: در حالی که آیت الله خامنه‌ای از «محو شدن اسرائیل از صحنه جغرافیا» سخن گفته، اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران آماده‌تر می شود.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که این کشور امروز پنج شنبه، یک سیستم هشداردهنده را آزمایش کرده که در صورت حملات موشکی، پیامک‌هایی را به تلفن‌های همراه شهروندان مقیم بیت‌المقدس و دیگر شهرهای اسرائیل می فرستد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، این آزمایش که روز یکشنبه گذشته آغاز شد و پنج روز ادامه داشت، بدنبال قوت گرفتن احتمال حمله نظامی اسرائیل علیه ایران انجام گرفته است.

این آزمایش علاوه بر شهر بیت المقدس، در شهرهای عفوله و هدرا در شمال اسرائیل و شهر عرب نشین الناصره نیز صورت گرفته است.

این پیامک به زبان‌های عبری، عربی، انگلیسی و روسی فرستاده شده و در آن نسبت به خطر موشک‌های ایران یا حزب‌الله که احتمالا در واکنش به حمله اسرائیل علیه ایران شلیک خواهد شد هشدار داده است.

اسرائیل که تنها قدرت هسته‌ای در منطقه است، معتقد است که در صورت مجهز شدن ایران به سلاح هسته‌ای، موجودیتش به خطر می افتد.

انجام این آزمایش و همچنین اظهارات اخیر مقامات اسرائیلی، خبر از آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران می دهد.

وزیر دفاع غیرعامل اسرائیل، به تازگی تخمین زده که حمله این کشور به ایران ٣٠ روز طول خواهد کشید و در آن ٥٠٠ اسرائیلی کشته خواهند شد.

اما در اسرائیل حدود ٥٠٠ شخصیت دانشگاهی و نظامی بازنشسته با امضای نامه‌ای خطاب به خلبانان نیروی هوائی این کشور خواستار امتناع آنان از انجام یک حمله یکطرفه علیه ایران شدند.

همچنین بر اساس نتایج یک نظرسنجی که امروز پنج‌شنبه منتشر شد، ٦١ درصد یهودیان اسرائیلی، مخالف حمله اسرائیل به ایران، بدون هماهنگی با آمریکا هستند؛ بر این اساس، ٥٧ درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نیز معتقدند که اسرائیل باید آمریکا را برای برخورد با ایران تحت فشار قرار دهد.

در طرف مقابل، آیت‌الله خامنه‌ای به تازگی اظهاراتی را علیه اسرائیل مطرح کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی دیروز، چهارشنبه در جمع اسرای آزاد شده پس از جنگ ایران و عراق، تشکیل کشور اسرائیل را توطئه خواند و گفت اگر این کشور نبود وضعیت منطقه متفاوت بود.

آیت الله خامنه ای همچنین اسرائیل را «زائده‌ دروغى و جعلى» توصیف کرد که به ادعای وی «از صحنه‌ جغرافيا محو خواهد شد».

این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی شبیه سخنان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران است که همواره وعده محو کردن اسرائیل را می دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates