02.09.2012

عباس نبوی روحانی نزدیک به مصباح‌یزدی: دولت احمدی‌نژاد ۱۰ پرونده سنگین قضائی دارد

دیگربان: عباس نبوی٬ عضو موسسه «امام خمینی» وابسته به محمدتقی مصباح یزدی اعلام کرد دولت احمدی‌نژاد ۱۰ پرونده «سنگین» در قوه قضائیه دارد که به حکم علی خامنه‌ای متهمان آن‌ها تاکنون محاکمه نشده‌اند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی٬ آقای نبوی این مطلب را دهم شهریور در جمع گروهی از دانشجویان در مشهد بیان کرده است.

وی گفته که «دولت حدود ۱۰ پرونده قضائی سنگین دارد، اگر توجه و حکم حکومتی رهبری و احمدی‌نژاد نبود، بخش‌هایی از دولت باید به محکمه می‌رفتند، البته به این معنی نیست که رهبری جلوی محاکمه را گرفته‌اند.»

نبوی در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به این پرونده‌ها نکرده است٬ اما به نظر می‌رسد منظور وی پرونده «تخلف مالی» محمدرضا رحیمی٬ اسفندیار رحیم‌مشایی و برخی دیگر از نزدیکان احمدی‌نژاد باشد.

پرونده این افراد آن‌طور که پیش‌تر برخی محافظه‌کاران هم اعلام کرده بودند به دستور علی خامنه‌ای از دستور کار قوه قضائیه خارج شده است.

محمود احمدی‌نژاد که پیش‌تر از حمایت همه‌جانبه محافظه‌کاران و رهبر جمهوری اسلامی برخوردار بود در دو سال گذشته به یکی از مهم‌ترین مشکلات آن‌ها تبدیل شده است.

آقای نبوی با اشاره این همین موضوع هم گفته است: «دولت احمدی‌نژاد تمام شده است، فقط دعا می‌کنیم این سال هم همین‌جوری {بدون تنش میان تیم احمدی‌نژاد با خامنه‌ای} ادامه پیدا کند.»

این روحانی نزدیک به مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع «انحراف فکری و اعتقادی» تیم احمدی‌نژاد اشاره کرده و از عملکرد اقتصادی دولت‌های نهم و دهم انتقاد کرده است.

به گفته وی «۶۰۰ میلیارد دلار ارز طی این هشت سال در اختیار دولت بود٬ اما دولت استفاده درستی از این درآمد‌های ارزی نکرد و می‌توانست زیرساخت‌های زیادی را درست کند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates