03.09.2012

پيشنهادهای فرمانده بسيج به جنبش غيرمتعهدها

رادیوزمانه: محمدرضا نقدی، فرمانده بسيج در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد از او به‌عنوان رئيس کنونی کشورهای غيرمتعهد خواست تا تلاش کند اجلاس بعدی اين کشورها در بيت‌المقدس (اورشليم) برگزار شود.

منابع خبری ايران، امروز، يکشنبه ۱۲ شهريورماه نامه محمدرضا نقدی، فرمانده بسيج به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران و رئيس کنونی جنبش کشورهای غيرمتعهد را منتشر کرده‌اند که در آن با طرح چندين پيشنهاد، “ديپلماسی بسيجی” را به جنبش عدم تعهد ارائه کرده است.

با برگزاری شانزدهمين نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران، جمهوری اسلامی ايران به مدت سه سال رياست جنبش غيرمتعهدها را بر عهده گرفت.

نقدی در نامه خود ضمن درخواست از کشورهای غيرمتعهد برای تلاش در جهت “محو صهيونيسم” نوشته است: “قطع کامل ارتباط اعضای جنبش با رژيم صهيونيستی (اسرائيل) و تصويب رياست فلسطينی بر جنبش و تشکيل اجلاس ۲۰۱۸ سران جنبش عدم تعهد در بيت‌المقدس پايتخت فلسطينی حداقل اقدامی است که بتوان از جنبش انتظار داشت.”

محمدرضا نقدی رياست ايران بر جنبش غيرمعهدها را “فرصت استثنائی” دانست که بايد از آن “بهره‌گيری حداکثری” کرد

مقامات ايران از جمله رئيس‌جمهور اين کشور به‌ويژه در سال‌های اخير بارها بر “نابودی اسرائيل” تأکيد کرده‌اند و به همين خاطر دولت اسرائيل به‌شدت نگران قدرت‌گيری ايران در منطقه است و آن را تهديدی جدی عليه موجوديت کشور خود می‌داند.

محمدرضا نقدی در ادامه نامه خود خواستار جمع‌آوری پايگاه‌های نظامی آمريکا و انگليس از کشورهای غيرمتعهد و “مشروط شدن عضويت در اين جنبش به نداشتن پايگاه نظامی آمريکا در خاک خود” شده است.

فرمانده بسيج همچنين خواهان تلاش برای “حذف سلطه دلار بر معاملات اقتصادی بين‌المللی” و “خروج سازمان ملل از خاک آمريکا و استقرار آن در يک منطقه بی‌طرف” شده و از جنبش عدم تعهد خواسته است برنامه عملی قابل تفاهمی برای “حذف حق وتو” در شورای امنيت سازمان ملل ارائه دهد.

محمدرضا نقدی رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها را “فرصت استثنائی” دانست که بايد از آن “بهره‌گيری حداکثری” کرد.

وی در همين رابطه از دولت محمد خاتمی، که به “دولت اصلاحات” معروف است نيز انتقاد کرد و نوشت: “۱۵ سال پيش هم يک بار رياست سازمان کنفرانس اسلامی به ايران سپرده شد و انتظار می‌رفت دولت با بهره‌گيری از آن فرصت، قدم‌های بلندی برای پيشبرد آرمان‌ها به‌ويژه آزادی ملت فلسطين بردارد امّا متأسفانه دولت وقت کوچکترين اقدامی نکرد.”

شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها از پنجم تا دهم شهريور با حضور نمايندگان نزديک به ۱۲۰ کشور در تهران برگزار شد و جمهوری اسلامی ايران تبليغات گسترده‌ای را در حين برگزاری اين اجلاس به‌راه انداخت تا چنين وانمود کند که در سطح جهان منزوی نيست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates