03.09.2012

احمد توکلی٬ نماینده مجلس: دولت احمدی‌نژاد در قانون‌شکنی بی‌نظیر است

دیگربان: احمد توکلی٬ نماینده مجلس می‌گوید دولت احمدی‌نژاد در «قانون‌شکنی» بی‌نظیر است٬ صدا و سیما «رفوگر» تخلفات دولت است و در دولت دهم کار دست «نااهلان» افتاده و از «صداقت» خبری نیست.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» آقای توکلی روز یکشنبه (۱۲ شهریور) در جمع گروهی از دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد کرده است.

وی در سخنرانی خود به «بد‌تر» شدن شرایط کسب و کار٬ روند صعودی چک‌های برگشتی و در راه بودن «نرخ تورم تاخیری» اشاره کرده و گفته که منابع این تورم «تحریم، فساد، سوءتدبیر و بی‌ثباتی» است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات دولت احمدی‌نژاد اشاره کرده و گفته است: «دولت احمدی‌نژاد قانون‌شکنی بی‌نظیر بوده و تمام ۱۶ بند قانون هدفمندی یارانه‌ها را زیر پا گذاشته است.»

توکلی همچنین اظهار کرده که در هفت سال گذشته تکیه بر ارز نفتی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده٬ به طوری که در این مدت به ازای هر ایرانی ۸۹۰ دلار خرج شده است.

احمد توکلی این میزان خرج را برای هر نفر در دولت جنگ ۶۰۸ دلار٬ در دولت سازندگی ۳۸۴ دلار و در دولت اصلاحات ۳۶۴ دلار اعلام کرده است.

این نماینده مجلس در سخنان خود به موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومانی هم اشاره کرده و گفته «کسی که سه هزار میلیارد می‌برد با رده‌های بالا در ارتباط است.»

احمد توکلی یکی از سرسخت‌ترین منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد است که به همراه چند نماینده مجلس دیگر پیگیر پرونده‌های «فساد مالی» نزدیکان رئیس دولت دهم در قوه قضائیه است.

عباس نبوی٬ عضو موسسه «امام خمینی» دهم شهریور اعلام کرده بود دولت احمدی‌نژاد ۱۰ پرونده «سنگین» در قوه قضائیه دارد که به حکم علی خامنه‌ای متهمان آن‌ها تاکنون محاکمه نشده‌اند.

انتقاد‌ها از دولت احمدی‌نژاد در میان محافظه‌کاران در شرایطی افزایش یافته که علی خامنه‌ای در دیدار چند روز پیش خود با اعضای هیات دولت از عملکرد احمدی‌نژاد دفاع کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates