05.09.2012

نتانیاهو نشست امنیتی کابینه اسرائیل را لغو کرد

بی‌بی‌سی: نخست وزیر اسرائیل یکی از شرکت کنندگان در نشست امنیتی کابینه را به افشای اطلاعات محرمانه آن به رسانه‌ها متهم کرده است

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور به طرز غیر منتظره‌ای، نشست ویژه مقام‌های امنیتی این کشور را لغو کرده و یکی از شرکت کنندگان در این نشست را به افشای اطلاعات محرمانه آن به رسانه‌ها متهم کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید آقای نتانیاهو گفته است که درز اطلاعات محرمانه پس از نشست روز گذشته، سه شنبه، ۴ سپتامبر مسئولان امنیتی در باره ایران و تهدیدهای منطقه‌ای صورت گرفته است.

جزئیاتی از این نشست امروز در روزنامه پرتیراژ یدیعوت آخرونوت منتشر شد. این روزنامه گزارش خود در باره این نشست را با تیتر “اختلاف نظر سازمان‌های اطلاعاتی بر سر ایران” منتشر کرد و نوشت سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، در خصوص ایران دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

این نشست امنیتی قرار بود امروز نیز ادامه یابد اما پس از آن که جلسه تشکیل شد، آقای نتانیاهو آن را لغو کرد.

او گفته است که امنیت اسرائیل ایجاب می کند که نشست‌های محرمانه‌ای برگزار شود و هر فردی که با رسانه‌ها سخن گفته، این اطمینان اولیه را نقض کرده است.

نخست وزیر اسرائیل در باره فرد مشخصی صحبت نکرده است.

اما روزنامه یدیعوت آخرونوت امروز به نقل از افرادی که در این نشست حاضر بودند و نامشان فاش نشده، نوشت که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل بر سر توانایی این کشور در مورد حمله و آسیب رساندن به برنامه هسته‎‌ای ایران با یک اقدام نظامی توافق ندارند.

روزنامه هاآرتص می‌گوید این نشست امنیتی روز سه شنبه ۸ ساعت به طول کشید و در آن وزرای دولت اسرائیل، گزارش روسای سازمان‌های اطلاعاتی را که بیشتر بر روی برنامه هسته ای ایران متمرکز بود، دریافت کردند.

بحران سوریه و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در مصر از دیگر محورهای این گزارش بود.

در این نشست، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل، رئیس سازمان جاسوسی موساد و رئیس شین بت، سازمان اطلاعات داخلی نیز شرکت داشتند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates