09.09.2012

عاقبت گرگ زاده گرگ شود گر چه با آدمي بزرگ شود: دعوت از هاشمی رفسنجانی برای حضور در عرصه انتخابات

وبلاگ خزعلی: آنچه مسلم است، انتخاب يک رئيس جمهور با گرايش چپ، دوره‌اي از منازعات بي‌حاصل با قوه مقننه و احياناً رهبري را به دنبال خواهد داشت و سازندگي معطل مي‌ماند و تاوان اين تنازع را در حوزه اقتصادي و سياسي، ملت مي‌پردازد.

بسم الله الرحمن الرحيم

حضرت آيت­ الله هاشمي رفسنجاني

باسلام و اهداي تحيت؛ در برهه حساس کنوني که نظام با يک چالش جدي خارجي مواجه است و گذار از اين وادي پير طريقت و سياستمدار کهنه­ کار مي‌خواهد که همه گروه‌ها، احزاب و جناح­هاي معتقد به نظام را زير خيمه انقلاب گرد هم آورده تا با ترک مخاصمات و پرهيز از اختلافات، دست در دست هم داده و بار ديگر چون سال­هاي آغازين انقلاب، جبهه‌اي منسجم و متحد در مقابل بيگانگان تشکيل دهند.

آنچه مسلم است، انتخاب يک رئيس جمهور با گرايش چپ، دوره‌اي از منازعات بي‌حاصل با قوه مقننه و احياناً رهبري را به دنبال خواهد داشت و سازندگي معطل مي‌ماند و تاوان اين تنازع را در حوزه اقتصادي و سياسي، ملت مي‌پردازد.

انتخاب يک رئيس جمهور با گرايش راست، موجب حذف قشر وسيعي از خانواده انقلاب و معتقدين به نظام که منسوب به چپ مي‌باشند مي‌شود و تغييرات بنيادي در ساختار دستگاه اجرايي، ضمن ايراد زيانهاي اقتصادي، بخشي از تجربه مديريت کشور را حذف مي‌نمايد و بار تمامي مسؤوليت آزمون و خطاي قوه مجريه را نيز متوجه رهبري مي‌سازد. چرا که در افکار عمومي منتخب جناح راست، همراه با قواي قضائيه و مقننه، پيرو رهبري تلقي مي‌شود. هرچند رهبري تعلق به جناح خاصي ندارد. با اطمينان مي‌توان گفت، نه تنها بهترين، بلکه تنها گزينه‌اي که مي‌تواند ضمن حفظ وفاق ملي و بکارگيري عناصر ارزشمند از دو جناح سياسي در دولت، براي سياست­هاي کلان کشور و چالش­هاي بزرگ پيش‌رو، رهبري را همراهي کند و با اقتدار و باصلابت، گره بن‌بست‌هاي سياست خارجي و اصلاحات عميق سياسي ـ اقتصادي داخلي را بگشايد، حضرتعالي هستيد.

همانگونه که سکاندار مجلس بوديد و فرماندهي جنگ را عهده‌دار شديد و هشت سال نيز دولت سازندگي را سامان داديد و امروز با کارنامه‌اي درخشان و اشراف بر امور، کم­ مهري دوستان دو جناح را با روي‌گشاده تحمل نموديد.

بار ديگر علي‌رغم ميلتان، با حضور در انتخابات نهم موجبات وحدت و وفاق ملي را فراهم آوريد.

وما علينا الا البلاغ

دکتر مهدي خزعلي

1383/7/21

[1]در زمانی که آيت­الله هاشمی رفسنجانی مورد بی ­مهری جناحين قرار گرفته بودند و دوستان اصلاح­ طلب و اصولگرا هر يک به طريقی بی­ وفايي می­ کردند، نامه دکتر مهدی خزعلی و دعوت مستدل برای حضور هاشمی در صحنه جالب توجه بود.

*** برگی از کتاب آیینه و سایت حک شده قبل

، تاریخ نامه 21 مهر ماه 1383 می باشد، اما امروز هم تنها راه نجات دو جناح و مملکت از سقوط قطعی، ورود هاشمی رفسنجانی به میدان است، اما هاشمی متفاوت، کسی که بتواند همه گروهها را در قدرت سهیم کند و از آزادی و دموکراسی دفاع نماید، باید ما در کابینه وزیر راست را در کنار وزیر چپ بنشانیم و از نیروهای متخصص اهل سنت در کابینه بهره گیریم. تحمل ها را زیاد کنیم و تدارکاتچی هم نباشیم، باید کابینه ای ارائه شود که دنیا هم او را بپذیرد و امروز فقط هاشمی کلید حل این معماست، کسی که دنیا او را بپذیرد، هاشمی است، به شرط این که عزم اصلاح داشته باشد و به ماله کشی نپردازد…!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates