19.09.2012

امام جمعه اصفهان:”به تو ربطی ندارد” کمترین جوابی است که خانمهای بدحجاب به ما میدهند، کتک کاری میکنند

مسیح علی نژاد: امام جمعه موقت اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با مسیح علی نژاد درباره دیدار چهل روحانی مجلس با آیت الله خامنه ای رهبری جمهوری اسلامی می گوید: این عین فرمایش آقاست که فرمودند اگر کسی در جامعه مشروب خورد شلاقش بزنید. متخلف مجازات هم دارد.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، با انتشار گزارشی از ضرب‌ وشتم یک “روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر” در شهرستان شهمیرزاد در استان سمنان توسط دو دختر “بدحجاب” خبر داده است.

“حجت‌الاسلام سید علی بهشتی”، پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد است، در شرح ماجرای کتک خوردن خود در روز ۳۱ مرداد ماه سال جاری به خبرگزاری مهر گفته است:
“خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آن‌ها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: “خانم خودت را بپوش” که در جوابم گفت: “تو چشما‌هایت را ببند”… دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، من را هل داد و به زمین انداخت، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر را که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد حس می‌کردم.”
این خبر را خبرگزاری ها و وب سایت های نزدیک به اصولگرایان به شکل گسترده ای منتشر کرده اند و پیش از این نیز اخباری از همین دست در رسانه های نزدیک به حاکمیت منتشر شده که پس از آن مقامات مسول خواستار برخورد جدی تر با آنچه بدحجابی خوانده می شود، شده اند.

در همین زمینه سراغ محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس که کتابی هم در زمینه حجاب منتشر کرده است رفته ام و از او در مورد تجربه شخصی خود او به عنوان یک “آمر به معروف” سوالاتی را پرسیده ام.

متن گفتگو را می توانید در زیر بخوانید و بشنوید:

من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم و در مورد خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرده می خواستم با صدای خودتان با شما مصاحبه کنم

حالا بفرمایید ببینم مطلب چیست؟

خبرگزاری مهر خبری منتشر کرده است که یکی از روحانیون در شهمیرزاد وقتی مشغول امر به معروف و نهی از منکر به یکی از دختران بدحجاب بوده از سوی این دختر مورد ضرب و شتم قرار گرفته می خواستم ارزیبای شما را به عنوان امام جمعه موقت اصفهان در مورد این اتفاقات که سابقه هم دارد بدانم.

بله اتفاق مهمی است البته قضیه شهمیرزاد را تازه از شما می شنوم. ماجرای کور کردن یک روحانی که قصد امر به معروف داشت و اتفاقات از این دست زیاد است. سوال اینجاست که چطور اینها جسور شده اند که با یک آمر به معروف این چنین بر خورد می کنند. علت را باید در چند نکته پیدا کرد. یکی اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده است. اگر چهار نفر دیگر اعم از کاسب ، راننده یا هر شهروندی هم امر به معروف و نهی از منکر می کردند در مورد بدحجابی یا قمار بازی یا حالا فقط هم در مورد حجاب نمی گویم، هر فساد دیگری این اتفاق نمی افتاد. اصل امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه زنده می شد چون از همه واجبات مهم تر است. امر به معروف و نهی از منکر حکم دریا را دارد و بقیه واجبات حکم قطره را دارد. رسانه ملی وشاید خیلی کتاب ها و منبری ها هم در مورد این اصل تبلیغ نمی کنند. اصل احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده است. حکومت به عنوان حکومت و حتی این حکومت اصولگرا که با طمطراق اصولگرایی به میدان آمد نسبت به اصل امر به معروف و نهی از منکر آنقدر کوتاهی کرد که شاید کمتر در گذشته اینگونه بود. ما ستاد احیای امر به معروف داریم و یک طرحی هم در مورد احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مجلس هشتم شورای اسلامی داشتیم که با بن بست هایی موتاجه شد اینها نکته های مهمی است که شما از جانب من منتشر کنید.

حالا اخیرا شنیده ام آن لاحیه را می خواهند بیاورند در مجلس و اجتماع اجرا کنند. وقتی که شخص آقای رییس جمهور در مصاحبه هاشان گفتند مشکل ما موی دختران نیست، وقتی نمایندگان مجلس آمدند و گفتند به پسرها و دخترها گیر ندهید. وقتی نمایندگان از او پرسیدند چرا حجاب و عفاف را احیا نمی کنید، ایشان گفت مگر خود شما گناه نمی کنید، بعد هم طنز و مسايلی در مجلس گفتند و رفتند در حالی که باید یک سازمان قوی امر به معروف و نهی از منکر با اختیارات وسیع و با دادگاه مربوطه باشد و امر به معروف و نهی از منکر عمومی شود و البته اول با زبان نرم با نصیحت و تذکر وارد شوند …

بله به نقل از پیش نماز شهمیرزاد در خبرگزاری مهر نوشته شده که: دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: “خانم خودت را بپوش” که در جوابم گفت: “تو چشماهایت را ببند” . حالا من می خواهم بپرسم که خیلی از دختران همین را می گویند که شما چشم های تان را ببندید…

پس تو لخت شو بیا توی خیابان و بگو چشمهایت را ببند، لخت شو برو کنار دریا و بگو چشمهایت را ببند. یکی می گوید ما قلبمان درست است، یکی می گوید تو چشمهایت را ببند، حکومت اسلامی اینها نیست، من می خواهم بگویم چرا حکومت اسلامی در این عرصه کوتاه آمد و چرا کوتاه می آید؟

ولی آقای رهبر نیروی انتظامی کوتاه نیامد و برخوردهای جدی هم با دختران کرده است.

هر زمان که نیروی انتظامی راه افتاد تا چلوی چهارتا از این بی بند و بارها را بگیرد، خود نیروی انتظامی را زیر سوال بردند. ما خود نیروی انتظامی را در مجلس هشتم دعوت کردیم و خدمت آقا هم( رهبری جمهوری اسلامی ) رفتیم و گفتیم آقا نیروی انتظامی می گوید که جلوی ما را گرفته اند. آقا فرمود هیچ کسی نمی تواند جلوی نیروی انتظامی را بگیرد، فرمودند هیچ کس نمی تواند جلوی نیروی انتظامی را به خاطر وظیفه ای که بر عهده دارد بگیرد.

می توانم بپرسم از دیدگاه آقای خامنه ای چه برخوردی باید با دخترانی که حجاب را رعایت نمی کنند صورت بگیرد؟ یعنی توی این دیدار چه بحث هایی در این زمینه مطرح شد؟

من در این جلسه به عنوان ناطق از طرف جمعیت صحبت کردم چون رییس فراکسیون روحانیون مجلس بودم. چهل تا روحانی خدمت آقا. به ایشان گفتم ما فرمانده نیروی انتظامی را در مجلس دعوت کردیم و پرسیدیم چرا انقدر منکرات در جامعه زیاد شده است. فرمانده نیروی انتظامی گفت که دست ما را بسته اند و به ما می گویند کار فرهنگی باید کرد. من در جلسه گفتم آقا شما به عنوان رهبر و پیشوا بفرمایید {چه باید کرد}. آقا فرمودند کار فرهنگی به جای خود وظیفه امر به معروف و نهی از منکرهم به جای خود و بعد یک مثال زدند، فرمودند در جامعه باید کار فرهنگی بکنیم و بگوییم مشروب حرام است اما اگر کسی مشروب خورد این عین فرمایش آقاست که گفتند شلاق بزیند، متخلف مجازات هم دارد.

آقای رهبر این دیدگاهی که شما مطرح می کنید مبنی بر اینکه رهبری جمهوری اسلامی نظرشان این است که اگر جوانان مشروب خوردند باید شلاق شان زد یا برخورد با بدحجابی، ما معمولا در دیدگاه های رسمی شان نمی شنویم، آیا این توصیه هایی که به شما به عنوان روحانیون مجلس می کنند را به دیگر مسولان نظام هم می کنند؟

بارها در دیدارهایی که آقا با نیروی انتظامی داشتند گفتند چهره جامعه باید چهره اسلامی داشته باشد، مظاهر فساد در جامعه نباشد. دیداری که آقا با خانم های فرهیخته داشتند از حجاب صحبت کردند، رهبری که نمی توانند یکی یکی بیاند توی میدان و با همه حرف بزنند.

شما حتما دیدارهایی با آقای احمدی نژاد و نزدیکان ایشان داشته اید، خودتان فکر می کنید نظر احمدی نژاد در مورد حجاب زنان و دختران در جامعه چه است؟

ایشان آن موقع هم گفت کار فرهنگی باید کرد، باز هم اخیرا در مجلس گفتند کار فرهنگی باید کرد. بابا کار فرهنگی یعنی چه؟ شما فقیه و اسلام شناس که نیستید. چرا علمای اسلام در قم در را به روی شما بسته اند؟ برای اینکه به حرف علما گوش نمی دهید. بروید پیش علما و بگویید تکلیف حکومت در برابراین بی بند و باری ها چیست. از این دولت که ما نا امید هستیم. اینها یا اعتقاد ندارند، یا سلیقه شان فرق دارد یا زیر بار حرف روحانیت نمی خواهند بروند. اصلا عمده دستگاه های حکومت دست ماهاست. ما یک نظام نامه ای داشته باشیم که جلوی این افراد را بگیریم و امتیاز به اینها ندهیم. در قانون مجازات اسلامی در مورد بدحجابی مجازات شلاق و زندان و مجازات پولی است چرا این مجازات اعمال نمی شود… ما منتظر هستیم که این دوره باقیمانده هم بگذرد کسانی بیایند که دغدغه دینی جدی تری در مواجهه با منکرات داشته باشند این وضع زننده که می بنیند، این بازوهای لخت، این لباس های چسبان، حالا یک روحانی غیرت کرده و تذکر داده کار به کتک کاری و ضرب و شتم کشیده شده که اینها همه را من تقصیر حکومت می دانم یعنی بر اساس دستور صریح قران باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

می توانم بپرسم آیا خود شما هم تا به حال شده به یک دختر در خیابان در مورد حجابش تذکربدهید و همین برخوردی که با روحانی شهمیرزاد صورت گرفت را کسی با شما هم داشته باشد.

من یک روز به یک خانمی در همین محل زندگی ام در مورد لباس هایش تذکر دادم ، گفت به شما ربطی ندارد. یک جا در کنار خانه خدا به یک زن بدحجاب اکر به معروف کردم و تذکر دادم گفت ما قلب مان و عمل مان درست است شما ها نمی دانم چه….یعنی مکه هم رفته و آنجا هم داره اهانت می کند به مقدسات. بارها شده که به عنوان یک روحانی امر به معروف و نهی از منکر کرده ام ولی به من گفتند به شما ربطی ندارد یعنی این “به شما ربطی ندارد ” کمترین جوابی است که به ما می دهند و بعد آنجا کتک کاری می کنند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates