28.09.2012

مهدی هاشمی در انفرادی/ فرزندان محمدی گیلانی اعدام نشده‌اند

کلمه: همزمان با حبس انفرادی هاشمی رفسنجانی برای انجام تحقیقات و جوسازی رسانه ای اقتدارگرایان علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روزنامه جمهوری اسلامی با تکذیب ادعاهای مطرح شده به بیان یک واقعیت تاریخی پرداخت….

کلمه: همزمان با حبس انفرادی هاشمی رفسنجانی برای انجام تحقیقات و جوسازی رسانه ای اقتدارگرایان علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روزنامه جمهوری اسلامی با تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره فرزندان آیت الله محمدی گیلانی، به بیان یک واقعیت تاریخی پرداخت.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل فرزندان هاشمی، با اشاره به اینکه اجازه ملاقات برای مهدی داده نشده، گفته است: طبق ماده ۱۲۸ قانون آئین دادرسی کیفری وکیل می‌تواند در مرحله بازپرسی همراه متهم باشد اما در تبصره این ماده تصریح شده چنانچه حضور وکیل مخل بازجویی تشخیص داده شود، می‌توان مانع حضور وی شد.

به گزارش کلمه، هر چند برخی از مقامات قضایی اخیرا ادعا کرده اند که اساس در ایران زندان انفرادی وجود دارد و هیچ کس هم اکنون در انفرادی نیست، اما وکیل مهدی هاشمی می گوید: وقتی متهم در اختیار بازپرس قرار دارد قانوناَ می‌تواند تا پایان مرحله تحقیقات، موقتاَ او را نگه‌دارد اما هنوز برای موکل من قراری تحت عنوان “بازداشت” صادر نشده است.

علیزاده طباطبایی توضیح داد: بر اساس قانون پس از پایان مرحله بازپرسی قرار بازداشت یا وثیقه یا تأمین متناسب با جرم صادر می‌شود.

در همین حال وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی در مورد فائزه می گوید که اگر رأی صادره برای فائزه به دیوان عالی کشور برود، نقض می‌شود؛ اما خودش با این موضوع مخالفت کرد. وی در عین حال متذکر شد: فائزه گفته که می‌خواهد دوران محکومیت خود را بگذراند و تأکید کرد که مایل نیست تقاضای اعمال ماده ۱۸ را مطرح کنیم.

فاطمه هاشمی: به کسی متوسل نمی شویم

در پی انتشار خبری در برخی از سایتهای منتسب به نهادهای خاص، درباره حضور فاطمه و یاسر هاشمی در مطب علی اکبر ولایتی و مذاکره با این مشاور رهبری، فاطمه هاشمی در تماس با بازتاب این موضوع را تکذیب کرد. وی گفت: اساسا ما در مطب آقای ولایتی حضور نداشتیم که بخواهیم با ایشان مذاکره کنیم.

وی گفت: درباره موضوع دستگیری فائزه و مهدی، قصد نداریم نه به دکتر ولایتی ونه هیچ شخصی متوسل شویم، واگر کسی می خواهد از این موضوع استفاده سیاسی ببرد، بهتر است راه دیگری را پیدا کند.

فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با آفتاب نیز در همین زمینه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد، عده‌ای برای بهره برداری‌های سیاسی، این روزها اخبار کذبی را از سوی خانواده هاشمی منتشر می کنند.

در همین حال او در مصاحبه با جرس نیز گفته است: با گذشت چهار روز از بازداشت مهدی هاشمی تاکنون اطلاعی از وضعیت او در دست نیست و هیچ پاسخ مشخصی از سوی مقام های قضایی به خانواده و وکیل او داده نمی شود.

فرزندان محمدی گیلانی خودکشی کردند، اعدام نشدند

طی سال های گذشته همواره مطرح شده بود که آیت الله محمدی گیلانی حکم اعدام فرزندان خود را صادر کرده است. این موضوع بهانه ای شد برای این که روزنامه کیهان که زیر نظر دفتر رهبری اداره می شود نیز به مقایسه برخورد آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله محمدی گیلانی با اتهامات فرزندان خود بپردازد.

اما این مقایسه باعث شد که روزنامه جمهوری اسلامی، شاید برای اولین بار، واقعیت ماجرای کشته شدن فرزندان محمدی گیلانی را که مغایر با چیزی است که تا کنون گفته می شد، فاش کند.

این روزنامه در پاسخ به ادعای روزنامه کیهان تحت نظر رهبری و سایر سایت های اقتدارگرا نوشته است: یکی از سه پسر آیت‌الله محمدی گیلانی در درگیری با مأموران کشته شد و دو پسر دیگر ایشان درحال فرار به سوی مرز ترکیه در اطراف ارومیه با واژگون شدن خودرویشان و از ترس اینکه مبادا توسط مأموران دستگیر شوند با خوردن سیانور خودکشی کردند.

جمهوری اسلامی تاکید کرده که اصولاً پسران آیت‌الله محمدی گیلانی دستگیر و اعدام نشدند، و سپس داستان سرائی‌های کیهان را به ماجرای معروف “خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند” تشبیه کرده و نوعی دروغ در دروغ دانسته است.

متن کامل پاسخ روزنامه جمهوری اسلامی به مدعیان تاریخ نگاری به شرح زیر است:

با برگشت مهدی هاشمی و خلع سلاح شدن کسانی که نمی‌خواستند او برگردد تا بتوانند مدت‌ها سوژه در خارج از کشور بودن او را وسیله‌ای برای تبلیغات علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار دهند، این افراد و جریانات داستان سرائی‌های عجیب و غریبی را شروع کرده‌اند که نشان می‌دهند حتی با تحریف تاریخ و قلب واقعیت‌ها می‌خواهند هر طور شده به حملات کینه توزانه خود علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دهند. یک نمونه از این اقدامات، به رخ کشیدن دادن دستور بازداشت و صدور حکم اعدام فرزندان آیت‌الله محمدی گیلانی توسط ایشان است که در سرمقاله یک روزنامه و گزارش یک هفته نامه با آب و تاب به چاپ رسیده تا از آن چنین بهره‌برداری شود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم باید در مورد فرزندان خود مثل ایشان عمل کند. جالب اینست که یکی از سه پسر آیت‌الله محمدی گیلانی در درگیری با مأموران کشته شد و دو پسر دیگر ایشان درحال فرار به سوی مرز ترکیه در اطراف ارومیه با واژگون شدن خودرویشان و از ترس اینکه مبادا توسط مأموران دستگیر شوند با خوردن سیانور خودکشی کردند. بنابر این اصولاً پسران آیت‌الله محمدی گیلانی دستگیر و اعدام نشدند و این داستان سرائی‌ها از قبیل “خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند” می‌باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates