30.09.2012

خبرگزاری ایرنا: پارازیت‌ها عامل بیماری‌های ناشناخته‌اند

دیگربان: خبرگزاری ایرنا در گزارشی اعلام کرد: «پارازیت‌ها، سقط جنین و بارداری خارج از رحم را بیش از دو برابر افزایش داده و عامل بیماری‌های ناشناخته‌اند.»

این خبرگزاری روز شنبه (هشتم مهر) این مطلب را به نقل از ابوطالب صارمی٬ رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم اعلام کرده است.

آقای صارمی گفته است: «تشعشعات در اطراف محیط زندگی چه در قالب آلودگی‌های صوتی یا پارازیت‌ها می‌توانند روی سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک بدن و به ویژه روی لوله‌های رحمی تاثیر منفی» بگذارد.

وی افزوده است: «با اینکه وزارت بهداشت در مورد تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت انسان تاکنون گزارشی را منتشر نکرده، اما متخصصان همچنان در مورد آثار این امواج روی سلامت مردم هشدار می‌دهند.»

صارمی همچنین به نقل از متخصصان گفته «این امواج بر سلامت انسان و سلول‌های بدن تاثیر منفی به جای گذارده، سبب ابتلا به بیماری‌های مختلف با منشا ناشناخته می‌شود.»

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم همچنین از افزایش آمار ناباروری در کشور به ویژه در میان مردان به عنوان یکی از پیامدهای امواج الکترومغناطیسی نام برده است.

به گفته وی «این امواج سلول‌های جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقص سلول‌های جنسی و ناباروری را در مردان به دنبال دارد. همچنین این امواج بر کیفیت تخمک و اسپرم نیز آثار منفی بر جای می‌گذارد.»

صارمی افزوده است: «امواج الکترومغناطیسی که مردم آن را حس نمی‌کنند، عوارض متعددی روی آنان داشته، سبب سردرد، بی‌حوصلگی، عصبانیت، بی‌قراری و افسردگی می‌شود.»

۳۱ امرداد نیز رضا تقی‌پور٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هشدار نسبت به عواقب بسیار «سوء» پارازیت‌ها اعلام کره بود د وزارت ارتباطات منشاء این پارازیت‌ها نیست و این وزارتخانه درصدد کشف منشاء ارسال آن‌ها است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در سه سال گذشته ارسال پارازیت برای قطع برنامه‌های ماهواره‌ای را تشدید کرده‌اند. این در حالی است که گزارش شده این پارازیت‌ها منجر به بروز برخی بیماری‌ها شده است.

چندی پیش نیز معصومه ابتکار٬ دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره افزایش بیماری‌های ناشناحته ناشی از پارازیت‌ها در شهر تهران ابراز نگرانی کرده بود.

خانم ابتکار گفته بود: «نگرانی که در حال حاضر وجود دارد ارسال امواجی است که بر اساس هیچ ضابطه‌ای نیست و مشخص نیست مسئولیت این امواج با چه کسی است.»

از سپاه پاسداران به عنوان عامل اصلی ارسال پارازیت‌های مخابراتی در ایران نام برده می‌شود٬ اما تاکنون هیچ مقام مسئولی حاضر نشده است این مطلب را تائید کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates