30.09.2012

سایت آقای فیلترینگ،‌ میزبان آمریکایی دارد

خودنویس: امروز فاش شد روح‌الله مومن‌نسب، که از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و همه را به استفاده از سرورهای داخلی و ایمیل‌های ملی تشویق می‌کند، دار و ندار اینترنتی‌اش بر روی سرورهای آمریکایی است.

نریمان غریب، روزنامه‌نگار شهروندی است که این مطلب را روی وب‌سایت خود نوشته است.

او با کمی تحقیق به صورت آن‌لاین مشخص کرده که فردی که یاهو و جی‌میل را «تارنماهای شیطانی» می‌داند و به مخاطبانش پیشنهاد می‌کند که «ایمیل خود را از این حکومت‌های پادشاهی مجازی بیرون کشیده و پایگاه اطلاعات اینترنتی خود را به تارنماهایی چون میهن‌میل و ایران‌دات‌آی‌آر یا موارد مشابه ایرانی دیگر یا سرویس ایمیل نارنمای خود» انتقال دهند، خود سرور سایت شخصی‌اش را از کمپانی «اینترسرور» در ایالات متحده آمریکا گرفته است.

نریمان غریب همچنین به سراغ ایمیل این شخص رفته و مشخص کرده که این ایمیل بر روی سرویس «آ او ال» یا «آمریکن آن‌لاین» تعریف شده است.

این وب‌سایت همچنین نتیجه گرفته که آقای مومن‌نسب، «هرچی می‌گه، خلافش رو داره در خفا انجام می‌ده.»

او همچنین در تماسی تلفنی با این عضو کارگروه تعیین مصادق فیلترینگ، این مساله را را او در میان گذاشته و مومن‌نسب ابراز می‌کند که از این مسائل بی‌خبر است.

او در این گفتگو می‌گوید: «آ او ال» خودش اکانت او را زمانی که فهمید «استفاده مفید می‌کنیم» بست.

او خطاب به نریمان غریب می‌گوید که قضیه مربوط به سه چهار سال پیش است و از او بابت یادآوری این مساله تشکر می‌کند.

مومن نسب درباره سرور مجازی آمریکایی خود می‌گوید که این سرور او در ایران بوده اما سرور او خود این سرور را جابجا کرده است.

او درباره این که مردم را تشویق به منتقل کردن فضای وب به داخل کشور می‌کند می‌گوید که مثلا فیس‌بوک که بسته شد ۹۰۰ سایت شبکه اجتماعی در ایران ایجاد شد و از این مساله نتیجه گرفته که بسته شدن یک سرویس موجب باز شدن ۹۰۰ سرویس دیگر شد. او گفته حداقل ۵ سرویس ایمیل پس از بسته شدن جیمیل در ایران فعال شده است.

مومن نسب همچنان درباره فیلترینگ گوگل و جیمیل گفته است که «تصمیمی در نظام نبوده که مردم اذیت شوند». او از این مسائل نتیجه گرفته که هاست از ایران گرفته بود اما خود سرور آن را به آمریکا منتقل کرده است.

او گفته که «یهو» در مملکت ما وجود ندارد. بحث جیمیل و نامه‌نگاری‌هایی که با گوگل شده است بیش از ۲ سال سابقه دارد و نهایتا هیچ گزینه دیگری وجود نداشت.

او گفته هر تلاشی به عنوان کارشناس می‌توانستند بکنند کرده‌اند که مردم اذیت نشوند و اضافه کرده: «من خودم بچه که بودم از پزشک‌ها نفرت داشتم.» و جملاتش را این‌گونه به پایان برده که ما مجبور بودیم، چرا که «آمریکایی‌ها هر بلایی می‌توانستند سر ما آورده بودند.»

او گفته که یوتیوب در کاری که «با هیچ منطق فنی جور در نمی‌آید»، ویدئوهای یوتیوب را هم روی پروتکل امن اس‌اس‌ال گذاشته که ان‌شاءالله با کمک مردم حل می‌شود.

این عضو کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در اینترنت پیشنهاد کرده که «کاربران با استفاده از سرویس‌های اینترنتی داخلی، هرآن‌چه در جیمیل دارند در اختیار این سرویس‌های ایمیلی داخلی بگذارند!» و این هیچ مشکلی از نظر قانونی ندارد.

مومن‌نسب، اضافه کرده «امسال سال تولید ملی است» و با نام بردن از مدیر «میهن‌میل»، این مساله را برای حمایت از افرادی این‌چنینی عنوان کرده است.

او در پایان می‌گوید که در بازار بزازها همه در کنار هم نون می‌خورند و مشکلی نیست و توصیه می‌کند که ما هم باید چنین کاری کنیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates