03.10.2012

روزنامه کوریه دلاسرا: قذافی را یک مامور مخفی فرانسوی به قتل رسانده است

انقلاب‌اسلامی: سپتامبر 2012 ـ این اولین بار نیست که برداشت رسمی از دستگیری و مرگ قذافی مورد شک و تردید قرار می گیرد، ولی نوشته روزنامه ایتالیایی از تحویل مدارک جدید و بسیار دقیقی از سوی محمود جبرئیل، نخست وزیر سابق دولت انتقالی و رئیس کنونی شورای اجرایی شورای ملی انتقالی به این روزنامه در دو روز قبل حکایت می کند. او در مصاحبه ای در تلویزیون رویای مصر، مستقر در قاهره گفت:”یک عامل خارجی برای کشتن قذافی در تیپ انقلابی نفوذ کرده بود”.

یک عامل خارجی نفوذی در تیپ های انقلابی

در محافل دیپلماتیک غربی مستقر در طرابلس همواره اطلاعاتی در مورد دست داشتن سرویس های اطلاعاتی فرانسه در جریان بود. در واقع اگر عوامل خارجی در تیپ های انقلابی در قتل معمر قذافی شرکت داشته باشند، فقط می تواند کار ماموران فرانسوی باشد. این سخن بعلت حمایت ناتو از انقلاب لیبی و تقویت آن توسط دولت نیکولا سارکوزی فرانسه استدلالی قابل قبول است.
علاوه بر این، برخی از نزدیکان قذافی تهدید به دادن اطلاعاتی در باره رابطه بین رئیس جمهور فرانسه و رئیس دولت لیبی می کردند، از جمله پرداخت مبلغ زیادی پول برای تامین بودجه مبارزات انتخاباتی سارکوزی در سال 2007. یک دیپلمات مستقر در طرابلس به شرط ناشناس ماندن، گفت:”بسیاری از کشورها خصوصا فرانسه به هر دلیلی برای ساکت کردن سریع قذافی تلاش می کردند.”

یافتن محل اقامت از طریق مبایل ماهواره ای

این ادعا با اطلاعاتی که از سوی رامی العبیدی رئیس سابق روابط شورای انتقالی لیبی با سازمانهای اطلاعاتی خارجی به مخبر روزنامه ایتالیایی در بنغازی رسیده است، تقویت می شود. وی افزود: محل قذافی در شهر سرت از تلفن همراهش هنگام مکالمه با دولت سوریه پیدا شده بود. پیدا کردن قذافی برای کارشناسان ناتو کاری بچگانه بود.

این برداشت جدید از مرگ معمر قذافی زمانی مطرح می شود که مرگ قاتل ادعایی به طور رسمی اعلام شده است. بن عمران شعبان، جوان 22 ساله لیبیایی، روز دوشنبه در بیمارستانی در پاریس درگذشت. او توسط حامیان قذافی ربوده و به طور جدی توسط گلوله زخمی شده بود. او از سوی فرانسه یک ویزای بشر دوستانه دریافت کرده بود. قبلا فیلم این دانشجوی چندین بار در حالی که هفت تیرش را بسوی قذافی گرفته بود منتشر شده بود. وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد او دوشنبه، 25 سپتامبر بدنبال آسیبهایش در یک بیمارستان پاریس، فوت کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates