03.10.2012

در اعتراض به ادامه بی‌ثباتی اقتصادی در ایران: گروهی از بازاریان تهران دست به اعتصاب زدند

دیگربان: احمد کریمی اصفهانی٬ دبیرکل بازار و اصناف گزارش‌ها در مورد تعطیلی بخش‌هایی از بازار تهران در اعتراض به نوسانات شدید ارز را تائید کرد.

اقای کریمی اصفهانی به خبرگزاری ایسنا گفته است: «با توجه به اتفاقاتی که امروز {چهارشنبه} در بازار تهران رخ داد برخی از بازاریان تهران ناچار به بستن مغازه‌های خود شدند.»

وی افزوده است: «بازاریان تمایلی به بستن بازار نداشتند، اما طرح‌ریزی‌های که از بیرون شده بود باعث که بازار امروز تعطیل شود و بازاری داد و فریاد نمی‌کشد و امنیت را برهم نمی‌زند.»

کریمی اصفهانی همچنین با تائید بروز برخی ناآرامی‌ها در برخی مناطق مرکزی شهر تهران٬ گفته است: «یک تعداد هستند که اخلال امروز در بازار و میدان فردوسی را ترتیب دادند و این اتفاقات مربوط به آنهاست.»

آن‌طور که برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند در پی نوسانات شدید ارز٬ گروهی از بازاریان مغازه‌های خود را بسته‌اند و در برخی مناطق مرکزی شهر تهران نیز ناآرامی‌هایی رخ داده است.

دبیرکل بازار و اصناف همچنین به سایت «آریا» گفته است: «ما از پلیس امنیت خواسته‌ایم {از ناآرامی‌ها} فیلم‌برداری کند٬ زیرا این‌ها {معترضان} افرادی هستند که به هیچ وجه به بازار مربوط نمی‌شوند.»

نابسامانی بازار سکه و ارز که از ماه‌ها پیش آغاز شده٬ در روز‌های اخیر با افزایش سرسام‌آور نرخ دلار٬ یورو و پوند منجر به تصمیم بازاریان برای بستن مغازه‌های خود شده است.

محمود احمدی‌نژاد نیز روز گذشته در کنفرانس خبری خود حاضر نشد درباره راه‌کار‌های دولت برای متعادل کردن بازار سکه و ارز توضیحاتی ارائه کند که همین مسئله نیز منجر به افزایش دوباره نرخ دلار شد.

گروهی از محافظه‌کاران اعلام کرده‌اند احمدی‌نژاد از روی «عمد» تلاش می‌کند با دامن زدن به بحران اقتصادی در ایران٬ از علی خامنه‌ای به خاطر مخالفت با برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات انتقام بگیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates