07.10.2012

حضور نیروهای امنیتی در بازار تهران

رادیوفرانسه: در حالیکه صرافان و فروشندگان ارز در تهران، امروز شنبه، از فروش ارز خودداری می کنند نیروهای امنیتی و پلیس در بازار تهران حضور چشمگیری داشتند و دولت هم اعلام کرده تا دلار با قیمتی پائینتر از نرخهای کنونی باید به فروش برسد.

هفته گذشته نرخ دلار آمریکا تا مرز 4000 تومان افزایش یافت، اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک فروشنده ارز در تهران اعلام کرد دولت به اتحادیه صرافان و فروشندگان نرخ فروش برای هر دلار آمریکا را 2600 تومان ابلاغ کرده است.

ریال، واحد پول ایران ظرف یک هفته گذشته 40 درصد از ارزش خود را از دست داد و روز چهارشنبه تا 3600 تومان افزایش یافت. افزایش ناگهانی و بی سابقه نرخ ارزهای خارجی در بازار ارز ایران موجب شد تا خیابانهای تهران شاهد اعتراضات مردمی باشد. بازار تهران در اعتراض به وضعیت نابسامان بازار ارز، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ، بحالت تعطیل در آمد.

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش می دهد در حالیکه امروز (شنبه) صرافیها باز بودند اما از خرید و فروش ارز خودداری می کردند. بازار خرید و فروش سکه نیز بحالت تعلیق در آمده است.

خبرگزاری مهر اعلام کرده که بیشتر صرافی های حوالی میدان فردوسی، قیمت ارز و سکه را از روی تابلوهای خود حذف کردند، در عین حال خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که در برخی خیابانهای تهران، فروشندگان غیرقانونی ارز، دلار را با نرخ 3000 تومان معامله می کنند.

درحالیکه برخی گزارشها نشان از حضور نیروهای پلیس در بازار تهران دارد، رئیس شورای اصناف به خبرگزاری فارس گفته “وقتی گروهی اغتشاشگر با مواد آتش زا سعی می کردند تا بازاریان را به رعب و وحشت بیاندازند باید نیروهای امنیتی در بازار حضور داشته باشند تا اخلالگران و اغتشاشگران نتوانند از فضای سالم و پاک بازار سوءاستفاده کنند”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates