08.10.2012

با انفجار خط لوله در خاك تركيه: صادرات گاز ايران به تركيه متوقف شد

ایسنا: انفجار خط لوله صادرات گاز ايران به تركيه در داخل خاك اين كشور، صادرات گاز به همسايه غربي را متوقف كرد.

به گزارش ايسنا، انفجار مهيب در خط لوله صادرات گاز ايران به تركيه باعث قطع عرضه گاز به تركيه از صبح روز دوشنبه (امروز) شده است.

روزنامه حريت تركيه با تاييد اين خبر در بيان جزييات بيشتر اعلام كرد: اين انفجار در نتيجه حمله تروريستي شورشيان در استان آگري در شرق تركيه و نزديكي مرز ايران رخ داده است.

اين خط لوله روزانه 27 ميليون متر مكعب از گاز طبيعي ايران را به تركيه انتقال ميدهد. انتظار ميرود مرمت بخش تخريب شده خط لوله دست كم چهار روز طول بكشد.

اعلام امادگي ايران آمادگي براي تعمير خط لوله

به گزارش ايسنا، درپي اين حادثه مديرعامل شركت ملي گاز ايران از آمادگي اين شركت در ترميم وتعمير خط لوله صادرات گاز ايران به تركيه توسط مهندسين و پرسنل اين شركت خبر داد.

جواد اوجي با اعلام اين خبر گفت: در ساعت 5 صبح امروز دوشنبه مورخ 17مهر91 در اثر انفجار در 50 كيلومتري داخل خاك تركيه خط لوله واردات گاز اين كشور از ايران دچار آسيب ديدگي شده است.

وي گفت: در حال حاضر واردات گاز اين كشور از كشور جمهوري اسلامي ايران متوقف شده و با توجه به توقف صادرات گاز و اعلام انفجار، شركت ملي گاز ايران با ارسال نامه اي خطاب به شركت بوتاش تركيه آمادگي خود را در تعمير و راه اندازي مجدد صادرات گاز به كشور مذكور اعلام كرده است.

اوجي در پايان گفت: اين شركت آمادگي همكاري همه جانبه با شركت بوتاش تركيه را در تعمير و راه اندازي مجدد صادرات گاز در كمترين زمان دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates