13.10.2012

انتقاد شدید رهبر انقلاب از راندن زنان بدحجاب در بجنورد: او نقص دارد، مگر من نقص ندارم؟

بازتاب‌امروز: امروز خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ حق است؟ نه،..او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند

سخنان رهبرانقلاب در مورد برخورد با زنان و دختران بدحجاب، عملکرد سالهای گذشته جریان افراطی که به اسم حزب الله سالها مشغول برخورد تند با دختران و زنان بود را زیر سوال برده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، رهبر انقلاب در سخنان خود در دیدار با طلاب و روحانیون استان خراسان شمالی تصریح کردند:

بعضى از همین‌هائى که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان – الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.

حضرات بابصیرت! با این همه بگیر و ببند بخاطر بدحجابی چه می کنید؟

این سخنان در حالی بیان می شود که طیفهایی نظیر مسعود ده نمکی و حسین الله کرم در دهه هفتاد و سعید قاسمی و جریان احمدی نژاد در دهه هشتاد آن را هدایت کرده اند و در سالهای اخیر هم با گشت ارشاد تقویت شده است.

برخورد های تند و فحاشی های زبانی و دستگیری دختر یا زنی بخاطر بدحجابی به نام امر به معروف و نهی از منکر در حالی در سالهای اخیر صورت می گیرد که گاه از نظر شرعی منکرهایی که توسط لباس شخصی های ناهی از منکر و برخی از ماموران گشت ارشاد صورت می گیرد، از گناه بدحجابی آن زن سنگین تر است.

نکته تاسف بار تر آن است که با این همه برخوردهای امینتی و ارعاب آور، بدحجابی هر روز گسترده تر از دیروز می شود و این نشان دهنده آن است که ریشه اصلی بدحجابی، نه عدم برخورد با بدحجابان، بلکه بی اعتقاد شدن بخش بزرگی از نسل جوان به شعارهایی است که از سوی مدعیان سر داده می شود؛ اما در عمل از آنها جز دروغ و ریا و فساد و سوء استفاده چیز دیگری مشاهده نمی گردد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates