19.10.2012

خط لولۀ انتقال گاز ایران به ترکیه بار دیگر مورد حمله قرار گرفت

رادیوفرانسه: شب گذشته، پنج شنبه، بار دیگر شورشیان کرد در شمال شرقی ترکیه خط لولۀ انتقال گاز ایران به ترکیه را مورد هدف قرار دادند و با منفجر کردن بخشی از آن، بار دیگر سبب قطع صادرات گاز ایران به ترکیه شدند.

این خبر از سوی رسانه های ترکیه منعکس گشت و سپس از سوی مقامات دولتی هر دو کشور نیز مورد تأید قرار گرفت. در این زمینه فرماندار استان “آغری”، استانی که انفجار در آن رخ داده است اظهار داشت که تروریست ها با حمله به خط لولۀ انتقال گاز ایران به ترکیه سبب بروز آتش سوزی بزرگی شده اند که در آن بیست و هشت سرباز ارتش ترکیه به شدت مجروح گشتند.

شایان یاد آوریست که مقامات رسمی ترکیه از شورشیان مسلح حزب گارگران کردستان به عنوان تروریست یاد می کنند، و این سوءقصد و همچنین چند انفجار دیگر که در ماه های اخیر علیه خط لولۀ انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه رخ داده است توسط افراد این حزب انجام گرفته است.

حزب کارگران کردستان از سال 1945 بر علیه دولت ترکیه دست به شورش زده است و خواهان استقلال کردستان ترکیه، واقع در جنوب شرقی این کشور است. بنا به آمار و ارقام منتشر شده توسط ارتش ترکیه از آغاز در گیری ها و تنش میان شورشیان پ.ک.ک. و نظامیان دولتی تا به حال بیش از 45 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates