25.10.2012

از ۱۰ روز گذشته در ایران آغاز شده است: خالی کردن انبار‌‌های مواد غذایی تحت عنوان مبارزه با احتکار


دیگربان:
طرح خالی کردن انبار‌های مواد غذایی و توزیع اجناس آن‌ها در بازار تحت عنوان برخورد با «محتکران» از ۱۰ روز پیش در ایران آغاز شده است.

نهاد‌های امنیتی٬ اطلاعاتی و انتظامی با همکاری برخی نهاد‌های اقتصادی و نظارتی از ۲۳ مهر ماه امسال این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جواد تقوی٬ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ۲۵ مهر ماه اعلام کرده این طرح «به تمامی استان‌ها ابلاغ و تیم کاری مشترکی از نمایندگان دستگاه‌های مذکور برای اجرای آن تشکیل شده‌اند.»

آقای تقوی افزوده در دو روز نخست اجرای این طرح «یک انبار ۵۰۰ تنی برنج خارجی و سه انبار کالاهای پتروشیمی» شناسایی و با صاحبان آن‌ها برخورد شده است.

براساس گزارش‌ها از زمان اجرای این طرح تاکنون محل نگهداری ۱۷۲ تن قند در اصفهان٬ هزار تن برنج در تهران٬ ۱۰ تن برنج در یاسوج٬ ۲۵ تن روغن در مشهد و چندین تن مواد غذایی در قم کشف شده است.

روزنامه کیهان نیز تیتر اول شماره روز چهارشنبه (سوم آبان) خود را به موضوع «احتکار» اختصاص داده و و از کشف ۱۰ انبار بزرگ «احتكار» كالای اساسی در استان تهران خبر داده است.

این روزنامه به نقل از علیرضا موسوی٬ معاون بازرسی سازمان صنعت استان تهران نوشته در این انبار‌ها سه هزار تن برنج و ۵۰ تن حبوبات نگهداری می‌شده است.

کیهان در گزارش خود اضافه کرده است: «احتكار كالاهای اساسی با هدف گران شدن قيمت اين اجناس مدت‌هاست از سوی عده‌ای سودجو در كشور تشدید شده است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی٬ به شدت نگران آغاز اعتراض‌های مردمی در شهر‌های ایران هستند.

در ماه‌های اخیر وضعیت اقتصادی ایران به شدت وخیم شده و نرخ رشد تورم و گرانی‌ها منجر به کاهش شدید قدرت خرید شهروندان شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند به هر طریقی که شده مایحتاج اولیه مردم را تامین کنند تا مانع از بروز اعتراض‌ها در شهرهای مختلف شوند.

در یک ماه گذشته نهاد‌های امنیتی و قضائی از بازداشت ۵۰ نفر به اتهام «اخلال» در بازار سکه و ارز و جریمه ده‌ها میلیارد تومانی برخی فعالان اقتصادی خبر داده‌اند.

روزنامه کیهان نیز عنوان نخست شماره روز پنجشنبه خود را به همین موضوع اختصاص داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates