30.10.2012

افشاگری رسانه های اسرائیلی درباره عملیات سودان: بمبهای دوتنی که بوسیله اف15 حمل می شد، شبیه سازی برای حمله به ایران

بازتاب‌امروز: هواپیمای Gulfstream G550 که در مکان وقوع عملیات حضور داشته است و مجهز به دستگاههای الکترونیکی جدید است سامانه دفاع هوایی و دستگاههای رادار سودان را از کار انداخته است. به علت از کار افتادن سیستم راداری، هواپیماهای میگ این کشور آفریقایی نتوانسته اند برای مقابله با هواپیماهای مهاجم به هوا بلند شوند. برای انجام این عملیات، بمب افکن های اسرائیلی باید مسیری بالغ بر 3900 مایل را می پیمودند؛ بنابراین، یک هواپیمای «بوئینگ 707» در میانه راه و بر فراز دریای سرخ وظیفه سوخت رسانی دوباره به آنها را بر عهده داشته است. برخی کارشناسان نظامی هدف این حمله را علاوه بر شبیه سازی و تمرین حمله به تاسیسات هسته ایران توقف ارسال محصولات این کارخانه به حماس نیز ارزیابی می کنند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز دوشنبه 29 اکتبر در گزارشی به واکاوی و بررسی حمله هوایی به تاسیاست نظامی در سودان که گفته می شود موشک های شهاب سپاه پاسداران را تولید می کرده پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل بازتاب به نقل هاآرتص؛ حمله اسرائیل به این کارخانه در جنوب غربی پایتخت سودان، به وسیله ناوگانی از بمب افکن های عقاب F15 انجام گرفته که یک جنگنده آن را اسکورت می کرده است؛ چهار فروند از این هواپیماها بمبهایی را که وزن هرکدام دو تُن بود،حمل می کردند و چهار فروند دیگر وظیفه تامین عملیات را بر عهده داشتند. در نزدیکی مرز سودان این جنگنده ها اقدام به سوخت گیری هوایی کرده اند و در آن هنگام هواپیمای Gulfstream G550 که در مکان وقوع عملیات حضور داشته است و مجهز به دستگاههای الکترونیکی جدید است سامانه دفاع هوایی و دستگاههای رادار سودان را از کار انداخته است.

به علت از کار افتادن سیستم راداری، هواپیماهای میگ این کشور آفریقایی نتوانسته اند برای مقابله با هواپیماهای مهاجم به هوا بلند شوند. برای انجام این عملیات، بمب افکن های اسرائیلی باید مسیری بالغ بر 3900 مایل را می پیمودند؛ بنابراین، یک هواپیمای «بوئینگ 707» در میانه راه و بر فراز دریای سرخ وظیفه سوخت رسانی دوباره به آنها را بر عهده داشته است. برخی کارشناسان نظامی هدف این حمله را علاوه بر شبیه سازی و تمرین حمله به تاسیسات هسته ایران توقف ارسال محصولات این کارخانه به حماس نیز ارزیابی می کنند.

گزارش مذکور می افزاید: سلاح هایی که در این کارخانه ساخته می شوند، به خودی خود هدف اسرائیل بوده، زیرا این سلاح ها در کوتاه مدت این رژیم را تهدید می کنند؛ البته شاید این سلاح ها در مناطق دورافتاده صحرای سینا به کار گرفته شوند و یا به گونه ای به غزه منتقل شده و تهدیدی مستقیم را متوجه اسرائیل کنند.

از سوی دیگر انجام این حمله در این زمان، به منزله پیامی است که نتانیاهو می خواست برای کاندیدای پیروز در انتخابات آمریکا بفرستد؛ پیامی مبنی بر اینکه زمان تصمیم برای اقدام عملی علیه برنامه هسته ای ایران فرا رسیده است و در حقیقت، از این امر به عنوان ابزاری برای فشار بر رئیس جمهور بعدی آمریکا استفاده کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates