31.10.2012

سایت «عصر امروز» به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: تعطیلی ۵۰ درصد خطوط تولید ایران خودرو

دیگربان: سایت محافظه‌کار «عصر امروز» به نقل از یک منبع آگاه از وضعیت وخیم اقتصادی شرکت‌های خودروسازی در ایران خبر داده و نوشته ۵۰ درصد خطوط تولید «ایران خودرو» تعطیل شده است.

این منبع آگاه که نامش فاش نشده٬ روز سه‌شنبه (نهم آبان) به سایت «عصر امروز» گفته تولید «وانت پیکان» و «خودروی سوزوکی» به علت نبود قطعات تولید در بینالود و تبریز متوقف شده است.

این منبع افزوده «اضافه کاری» کارگران ایران‌خودرو از مدت‌ها پیش از ۸۰ ساعت به ۶۰ و ۳۰ ساعت کاهش یافته و در حال حاضر به صفر رسیده است.

«عصر امروز» همچنین گزارش کرده که ایران‌خودروی فارس نیز اقدام به تعدیل نیرو کرده و شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد ایران خودرو هم حقوق کارکنان را با تاخیر دو هفته‌ای می‌پردازند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که شرکت ساپکو (شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو) نیز همزمان با کاهش تولید اقدام به تعدیل نیرو کرده است‏.

تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی فعالیت بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در ایران را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر با مشکل کمبود شدید نقدینگی مواجه شده‌اند که این موضوع منجر به کاهش تولید خودرو، تعطیلی ده‌ها واحد قطعه‌سازی و بیکاری صد‌ها کارگر شده است.

۱۹ مهر ماه امسال نیز انجمن خودروسازان ایران اعلام کرده بود تولید انواع خودرو در ایران از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه٬ ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates