03.11.2012

سوتی امروز گافگاه خبرنگاران جوان: سی ان ان گفته، توفان سندی کار ایران است!

بازتاب‌امروز: مروری ساده بر گزارش مورد استناد باشگاه خبرنگاران، نشان می دهد این گزارش به واکنش افکار عمومی به توفان سندی پرداخته است و در آن به نقل از برخی کاربران اهل سوریه، این توفان به ایران نسبت داده شده است؛ نه یک پروژه تحقیقاتی مورد ادعای باشگاه خبرنگاران!

در حالی که رسانه رسمی سازمان صداوسیما در گزارشی به نقل از سی ان ان، عامل توفان سندی را ایران معرفی کرده است در گزارش سی ان ان، این موضوع به عنوان نظر برخی کاربران اهل سوریه در فیس بوک بیان شده است!

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، باشگاه خبرنگاران جوان که با بودجه چندین میلیاردی سازمان صداوسیما اداره می شود، در آخرین شاهکار خود به نقل از سی ان ان نوشت:

سی ان ان به نقل از یک سازمان تحقیقاتی اعلام کرد توفان سندی را ایران تولید کرده است!!

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، یک سازمان تحقیقاتی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: “توفان سندی نتیجه فناوری پیشرفته ای است که توسط “ایران قهرمان” تولید شده است!!

این سازمان افزود: این توفان مجازات افرادی است که در امور سوریه دخالت کرده و برای ضربه زدن به محور مقاومت تلاش می کنند.

این نوشته در صفحه فیس بوک بسیار “لایک” خورده و شمار زیادی از آن استقبال کرده اند.

این باشگاه که به دلیل خطاهای فراوان و نقض اصول حرفه ای در حال مشهور شدن به گافگاه خبرنگاران جوان می باشد، در حالی این خبر را بر روی خروجی اصلی خود منتشر کرد که مروری ساده بر گزارش مورد استناد باشگاه خبرنگاران، نشان می دهد این گزارش به واکنش افکار عمومی به توفان سندی پرداخته است و در آن به نقل از برخی کاربران اهل سوریه، این توفان به ایران نسبت داده شده است؛ نه یک پروژه تحقیقاتی مورد ادعای باشگاه خبرنگاران!

احتمالا نقل دو دیدگاه از سوی کاربران که از یک سو این توفان را نتیجه پروژه های تحقیقاتی آمریکا برای دستکاری در طبیعت (هارپ) می دانند و برخی که آن را کار ایران می دانند، موجب شده گافگاه خبرنگاران جوان نتیجه بگیرد سی ان ان به نقل از یک پروژه تحقیقاتی، سندی را به ایران نسبت داده است.

“Sources confirmed to us that Hurricane Sandy that is slamming the U.S. was set off by highly advanced technologies developed by the heroic Iranian regime that supports the resistance, with coordination of our resistive Syrian regime,” pro-government group News Network of the Syrian Armed Forces said in a Facebook posting.

لینک سی ان ان

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates