05.11.2012

«شبکه ایران» وابسته به دولت دهم خبر داد: کشف بازداشتگاهی مخفی در تهران که دو مامور پلیس آن را اداره می‌کردند

دیگربان: «شبکه ایران» وابسته به موسسه ایران به نقل از یک مقام آگاه قضائی از شناسایی بازداشتگاهی در تهران خبر داده که از سوی دو پلیس اداره می‌شده است.

این سایت روز دوشنبه (۱۵ آبان) از کشف باندی ۱۰ نفره خبر داده که در راس آن‌ها دو مامور واقعی پلیس با استفاده از احکام قضائی و امکانات پلیس اقدام به اخاذی می‌کرده‌اند.

این مقام آگاه قضائی گفته این افراد از عنوان رئیس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران برای صدور احکام بازداشت و بازجویی استفاده می‌کرده‌اند.

از این باند «تجهیزات نظامی»٬ «بی‌سیم»٬ «کلت کمری»٬ «کارت شناسایی»٬ «لباس فرم پلیس» و «احکام قضائی جعلی» کشف و ضبط شده است.

«شبکه ایران» در ادامه گزارش خود به نقل از این منبع آگاه آورده یکی از اعضای این باند مدارک شناسایی و احکام قضائی را با «مهارت» بسیار زیادی «جعل» می‌کرده است.

در این گزارش همچنین آمده که اعضای این باند «بازداشتگاهی دروغین داخل خانه‌ای تعبیه کرده بودند و در آنجا یک مرد در نقش بازپرس جنایی به تحقیق از طعمه‌‌ها می‌پرداخت و به آنان تفهیم اتهام می‌کرد.»
در ایران آن‌طور که گروهی از فعالان حقوق بشر گزارش کرده‌اند ده‌ها بازداشتگاه مخفی وجود دارد که مشخص نیست مسئولیت اداره آنها با چه سازمان و نهادی است.
مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون از ارائه گزارشی دقیقی در مورد تعداد بازداشتگاه‌ها خودداری کرده و اجازه هرگونه بازدید از این بازداشتگاه‌ها را به نهاد‌های نظارتی داخل و خارج نمی‌دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates