06.11.2012

کسی که احمدی نژاد و افکار عمومی را 5 سال سر کار گذاشت

بازتاب‌امروز: بنابر مقررات وزارت علوم، انتقال بورسیه خارج به داخل تنها پس از پذیرش قطعی، حضور حداقل 4 نیمسال در دانشگاه خارجی و گذراندن واحدهای دکترا به جز پایان نامه ممکن است؛ اما بسیاری از افراد از این روش برای دور زدن کنکور دکترا استفاده کرده و بدون حضور در دانشگاه خارجی صرفا با نامه ای به عنوان تبدیل بورس خارج به داخل اقدام به تحصیل بدون کنکور در مقطع دکترا می کنند.

روز گذشته، یکی از چهره های نام آشنا که در آبستراکسیون ناکام نمایندگان دولتگرا حضور داشت و برای تحت فشار گذاشتن مجلس و منتفی کردن سوال از رئیس جمهوری مجلس را ترک کرد، کسی نبود جز مهرداد بذرپاش؛ همین بهانه ای شد تا سوابق مشعشع تحصیلی این چهره سیاسی را مرور کنیم.

با گذشت 5 سال از اعلام انصراف مهرداد بذرپاش از تحصیل بدون کنکور دکتری، اطلاعات خبرنگار «بازتاب»، حاکی از ادامه تحصیل وی با چراغ های خاموش می باشد.

به گزارش خبرنگار بازتاب امروز، 5 سال قبل ، سایت «بازتاب» در یک افشاگری، اقدام به انتشار جزئیات قبولی بدون کنکور مهرداد بذرپاش در مقطع دکترا در دانشگاه علامه طباطبایی کرد، گزارشی که منجر به واکنشی گسترده در جامعه شد و اعتراض دانشگاهیان کشور و بخشهای گسترده ای از تشکلهای دانشجویی اصولگرا را برانگیخت و محمود احمدی نژاد، رییس دولت نهم نیز در واکنش به آن دستور بررسی موضوع را صادر کرد.

پس از آن گزارش، مهرداد بذرپاش، مشاور جوان احمدی نژاد در شهرداری تهران که بعدا مدیر عامل پارس خودرو و سایپا و رییس سازمان ملی جوانان در دولت نهم شد، اعلام کرد، از تحصیل در مقطع دکترا انصراف داده است.

با این حال، پیگیری های خبرنگار «بازتاب» مشخص کرد این موضوع صحت ندارد و مهرداد بذرپاش، داماد وزیر آموزش و پرورش دولت نهم به عنوان نسل جدیدی از آقازاده های جمهوری اسلامی همچنان به تحصیل در دوره دکترای دانشگاه علامه طباطبایی مشغول است.

گفته می شود بعد از آن که بذرپاش در برخی از دروس خود با مشکلاتی مواجه شده است، مجددا به دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی بازگشته است.

اگرچه قبولی مهرداد بذرپاش در دروه دکترای بدون کنکور از طریق انتقال بورسیه خارج به داخل از نظر عددی به عنوان یک نفر چندان حائز اهمیت نیست، اما به دلیل استفاده صدها نفر از این شیوه غیرقانونی پس از وی، به عنوان راه بذرپاش، این موضوع مهم ارزیابی می گردد.

بنابر مقررات وزارت علوم، انتقال بورسیه خارج به داخل تنها پس از پذیرش قطعی، حضور حداقل 4 نیمسال در دانشگاه خارجی و گذراندن واحدهای دکترا به جز پایان نامه ممکن است؛ اما بسیاری از افراد از این روش برای دور زدن کنکور دکترا استفاده کرده و بدون حضور در دانشگاه خارجی صرفا با نامه‌ای به عنوان تبدیل بورس خارج به داخل اقدام به تحصیل بدون کنکور در مقطع دکترا می کنند.

با این وصف علی رغم دستور احمدی نژاد درباره بررسی وضعیت تحصیلی مهرداد بذرپاش و اعلام انصراف وی، ایشان همچنان دانشجوی دوره دکتری رشته مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی می باشد و پس از مدتی غیبت بر سر کلاسها هم حاضر شده است.

تحصیل وی در دوره دکتری در حالی است که ایشان – همانند برخی مسوولین دیگر- تا کنون در آزمون ورود به دوره دکتری قبول نشده است و هرچند در سال 86 در رسانه ها اعلام شد که وی از تحصیل در دوره دکتری انصراف داده ، اما بررسی خبرنگار ما حاکی از آن است که وی در این چند سال در مرخصی به سر می برده و شاید شایعه انصراف وی به دلیل آرام کردن افکار عمومی بوده است.

تحصیل غیر متعارف وی در دوره دکتری در صورتی است که بسیاری از نخبگان به علت محدودیت ظرفیت دانشگاه های داخلی در جذب دانشجو در این مقطع تحصیلی مجبور به مهاجرت و صرف هزینه های فراوان می شوند.

تحصیل در مقطع دکتری مستلزم پذیرفته شدن در آزمون سراسری و قبولی در مصاحبه علمی می‌باشد.

شایان ذکر است علی احمدی، وزیر سابق آموزش و پرورش و پدر همسر بذرپاش یکی از اعضای گزینش متقاضیان بورس وزارت علوم است.

مهرداد بذرپاش بعد از خروج از دولت، پست های مشاور اجتماعی رئیس جمهور، عضو شورای راهبردی شبکه سه سیما، قائم مقام بنیاد تعاون سپاه را تجربه کرد که البته مشخص نیست هنوز دارای این سمت ها هست یا آنها را واگذار کرده است. وی همچنان صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز نیز می باشد و به تازگی ردای وکالت مردم را هم بر تن کرده است؛ هر چند باید دید عملکرد او نشانگر نمایندگی مردم است یا تنها در حد یک وکیل الدوله!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates