09.11.2012

اعتراف معاون احمدی نژاد به معامله نفت و گاز در برابر غذا، این بار با پاکستان

کلمه: چکیده :معاون احمدی نژاد اعلام کرده که در قبال دادن انرژی و امکانات دیگر از پاکستان برنج، گوشت و گندم وارد خواهیم کرد. سعیدلو این معامله تهاتری نفت در برابر غذا را در جمع خبرنگاران به عنوان دستاوردهای سفر محمود احمدی نژاد به پاکستان ذکر کرده است؛ آن هم در هشتمین ماه از سالی که رهبری سال تولید ملی نام گذاشته بود و البته پس از چند ماه به اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد. …

کلمه – گروه اقتصادی:‌ معاون امور بین الملل محمود احمدی نژاد با اعتراف به در دست اقدام بودن تبادل نفت و گاز در برابر غذا و اقلام خوراکی اعلام کرده که در قبال دادن انرژی و امکانات دیگر از پاکستان برنج، گوشت و گندم وارد خواهیم کرد.

به گزارش کلمه، علی سعیدلو این معامله تهاتری نفت در برابر غذا را در جمع خبرنگاران به عنوان دستاوردهای سفر محمود احمدی نژاد به پاکستان ذکر کرده است؛ آن هم در هشتمین ماه از سالی که رهبری سال تولید ملی نام گذاشته بود و البته پس از چند ماه به اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد.

در خبر ایسنا از دستاوردهای اعلام شده ی معاون احمدی نژاد، به انجام مقدمات انتقال حدود ۲۰۰ مگاوات برق به پاکستان و افزایش آن به هزار مگاوات دیگر با توجه به نیاز پاکستانی ها و پیگیری طرح خط لوله صلح هم اشاره شده است.

او اما از دستاوردهای دولت در نابودی تولیدات داخل کشور از جمله گندم های باقی مانده روی دست کشاورزان آماری ارایه نکرده که به دلیل واردات و سیاست تهاتری نفت در برابر غذا محصولات تولید داخل سر از مرغداری ها درآورده و یا سرنوشت آنها با قاچاق رقم خورده است.

کلمه پیش از این گزارش داده بود که دولت در ادامه سیاست نفت در برابر غذا، در حال واردات گندم از آمریکا و آلمان است.

حجم واردات گندم طی ۷ ماهه نخست امسال با افزایش ۱۰ برابری در مقایسه با مشابه سال قبل روبرو است اما اخیرا معاون وزارت صنعت و معدن اعلام کرده که نمی تواند این آمار را افشا کند. آنچه مشخص است براساس گفته قبادی دولت این کار را در «ستاد تدابیر ویژه دولت» انجام می دهد! نام محترمانه تری که ظاهرا دولت برای «ستاد تحریم» انتخاب کرده است.

این در حالی است موضوع گندم وارداتی و تعیین قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان از جمله محورهای طرح سوال از رییس دولت است. براساس نامه نمایندگان مجلس در طرح سوال از محمود احمدی نژاد، در اثر سخت‌گیری در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم و صرف نکردن این قیمت برای کشاورزان، بخشی از گندم تولیدی به صورت خوراک دام مصرف شده و بخشی نیز به کشورهای همسایه قاچاق شده است و در نتیجه دولت ۲٫۵ میلیارد دلار صرف واردات گندم کرده است. موضوعی که روشن شدن آن بستگی به سرنوشت طرح سوال نمایندگان مجلس از رییس دولت خواهد داشت.

همچنین پیش از این در کلمه گزارش شده بود که دولت با همت مضاعفی که امسال برای نابودی تولید ملی به خرج داده، می خواهد گندم کشاورزان هموطن را با قیمتی معادل کاه بخرد و همزمان از هند گندم آلوده وارد کند. پیش تر از آن هم کلمه گزارش داده بود که کار اقتصاد مقاومتی حاکمیت فعلی به اجرا خودخواسته سیاست نفت در برابر غذا رسیده و نیز از آمار تکان‌دهنده نابودی محصولات کشاورزی خبر داده بود

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates