14.11.2012

از تلاش متهم اختلاس سه هزار میلیارد تومانی برای لاپوشانی مرگ وبلاگ نویس تا..

بازتاب‌امروز: از سوی دیگر در حالی که عملکرد برخی رسانه ها سرانجام باعث شد موضوع فوت ستار بهشتی به مجلس و سپس قوه قضاییه کشیده شود، رسانه های دیگر تا زمان طرح موضوع در صحن علنی سکوت در این باره را ترجیح دادند

اظهارات علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امینت ملی مجلس درباره مرگ ستار بهشتی، موجی از واکنش های منفی را در افکار عمومی برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، بروجردی روز گذشته در حالی در اظهاراتش از عدم وجود آثار ضرب و شتم در جنازه ستار بهشتی خبر داد که اگر سخنان صریح دادستان کل کشور، مبنی بر وجود 5 نقطه کبودی در جنازه بهشتی نبود، با توجه به دفن شدن جنازه، این اقدام می توانست به لاپوشانی کل پرونده منجر گردد.

علاءالدین بروجردی که سال گذشته نامش در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح بود و علاوه بر بازداشت آقازاده اش، پای خود وی نیز به خاطر توصیه نامه هایی که برای آریا صادر کرده بود، وسط کشیده شد وتا مرحله رد صلاحیت وی در انتخابات مجلس نهم پیش رفت، اکنون در مقابل مرگ یک جوان کارگر که با 35 سال در فقر به سر می برده، به جای سکوت به انکار حقایق و تلاش برای لاپوشانی موضوع می پردازد.

اکنون این سوال در برابر بروجردی مطرح است که آیا به دلیل پرونده خود و آقازاده اش این گونه موضع می گیرد و یا آن که کلا روش وی این گونه است؟ جناب بروجردی حتما هیچ گاه حاضر نخواهند شد تصور کنند برای یک لحظه جای فرزندشان که همکار اختلاس کنندگان سه هزار میلیاردی است، با یک جوان کارگر عوض شود.

از سوی دیگر در حالی که عملکرد برخی رسانه ها در ابتدای طرح موضوع فوت ستار بهشتی، سرانجام باعث شد این پرونده به مجلس و سپس قوه قضاییه کشیده شود، رسانه های دیگر کاملا با موضوع محتاطانه برخورد کرده و تا زمانی که موضوع در صحن علنی مجلس مطرح نشد، سکوت در این باره را ترجیح دادند.

به راستی آیا رسانه های ما، به خصوص رسانه های اینترنتی داخلی در مقابل جان یک هم صنف خود یا یک شخص فعال در فضای اطلاع رسانی هیچ مسئولیتی ندارند؟ کدام سایت خبری یا خبرگزاری در داخل کشور جز «بازتاب»، خبر درگذشت ستار بهشتی را حتی به صورت پاستوریزه منتشر کردند؟

آیا ترس از فیلترینگ و تهدید باید باعث شود تا بی تفاوتی محض در رسانه های ما حاکم شود؟ آیا اگر همین اتفاق برای یکی از مدیران مسئول یا سردبیران این رسانه ها می افتاد، انتظار نداشتند دیگران حتی به قیمت احتمال فیلتر شدن موضوع را پیگیری کنند؟

البته اکنون که با اظهارات صریح دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه، فضا برای فعالیت رسانه ای آماده شده، شاهد پرداختن این رسانه ها به موضوع هستیم که این نیز لازم است؛ اما جبران آن سکوت را نخواهد کرد. با این حال انتظار می رود پیگیری این موضوع را تا رسیدن به نتیجه مشخص و احقاق حق ادامه دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates