16.11.2012

فیروز آبادی تشریح کرد؛ نقش‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در آزادسازی‌ سوسنگرد

خُسن آقا: ببین این گروهبا گارسیا و سید علی گدا چه رشادتها که بخرج نداده اند! خالی بندی هم حدی دارد بابا
شفاف: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادواره شهدای سوسنگرد از جزئیات نقش مقام معظم رهبری در پیروزی سوسنگرد سخن گفت.
سردار سید حسن فیروزآبادی صبح چهارشنبه در سی و دومین سالگرد شکست حصر سوسنگرد، جنگ را در سه مرحله تعریف کرد و گفت: نخستین مرحله در جنگ متوقف کردن دشمن، دوم ناامید کردن دشمن و سوم عقب راندن بود که در زمان جنگ با عراق هر سه مرحله را داشتیم.

وی افزود: دشمن معبر بستان-سوسنگرد-اهواز را برای جداسازی خوزستان انتخاب کرده بود.

فیروز آبادی گفت: تنها امید صدام و آمریکا این بود که از طریق سوسنگرد اهواز را بگیرند که بهتر است یادی کنیم از شهید غیور اصلی که گروهبانی ارتشی بود، وی تعدادی از نیروها را جمع کرد و غافلگیرانه به خط مقدم عراقی های زده و آنها را ترساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: داستان سوسنگرد از این قرار است که لشگر 92 زرهی اهواز به دستور بنی صدر دائما در حال جابجایی بود و وضعیت سوسنگرد لحظه به لحظه بحرانی می شد.

من به آیت الله خامنه ای که نماینده امام در ارتش و شورای عالی دفاع بود، گفتم که وضعیت بحرانی است و ایشان به سرعت خود را به منطقه رساندند.

باید بگویم که آیت الله خامنه ای با دیدن شرایط و دیدبانی هایی که داشتند به سرعت قرارگاه جنگ های نامنظم را تشکیل داده و شهید چمران رئیس ستاد قرارگاه شدند.

وی ادامه داد: شاید بتوان اینگونه گفت که نخستین ستاد سازمان دهی شده بسیجی همین جنگ های نامنظم بود و ایشان بعد از مشاهدات خود به تهران بازگشته و به عنوان امام جمعه مردم را دعوت به کمک به سپاه و ارتش کردند.

فیروز آبادی گفت: آن شب که مقام معظم رهبری در منطقه بودند و اوضاع را با شهید چمران بررسی کردند به سرعت با حضرت امام تماس گرفتند. امام گفتند سوسنگرد باید 24 ساعت آینده آزاد شود.

وی افزود: آیت الله خامنه‌ای نامه ای به سرهنگ قاسمی فرمانده لشگر 92 نوشتند که وضعیت اینگونه است و باید به سرعت ما را پشتیبانی کنی و شهید چمران هم ذیل آن نام متن تندی را برای حضور فوری نوشتند و ساعت 2 شب نامه با پیک به لشگر ارسال شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: فرمانده لشکر تحت امر آیت الله خامنه ای قرار گرفت و همراه با نیروهایی که موجود بود به سمت سوسنگرد حرکت کردیم و عملیات نظامی معجره آسایی شکل گرفت.

وی درمورد اینکه چرا جزئیات این عملیات مخفی ماند، گفت: ساختار تبلیغات سپاه و ارتش عقبه خوبی نداشت حتی سلسله کتابهایی هم سپاه چاپ کرد ولی تنها گزارش بود و تحلیلی در آن دیده نمی شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این همایش ها پرمعناتر ادامه یابد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates