16.11.2012

کنفرانس اتحاد برای آلترناتیوسازی و دموکراسی؛ این هفته در پراگ

خودنویس: این هفته، گروهی از فعالان سیاسی که در استکهلم و بروکسل دور هم جمع شده بودند، این بار با مهمان‌هایی بیشتر در پراگ سومین نشست اتحاد برای دموکراسی را برگزار می‌کنند.

بر پایه آن‌چه در سایت ستاد برگزاری کنفرانس در این نشست دو روزه آمده، موضوع‌هایی چون «چشم انداز تحولات سیاسی درایران و امر گذار مسالمت آمیز به دموکراسی»، «دیالوگ ملی، انتخابات آزاد و همگرایی نیروهای اپوزیسیون»، «موانع مشارکت گسترده زنان درفعالیت‌های سیاسی»، «وضعیت اقتصادی در ایران و فرجام روندهای جاری» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در دستور کار کنفرانس بر «نفی حمله نظامی خارجی و ماجراجویی های خطرناک جمهوری اسلامی» تاکید شده است.

و اخبار این کنفرانس به طور مستقیم در سایت entekhabehazad.com منعکس خواهد شد.

همچنین کارگاه‌هایی در حاشیه کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش منابع مختلف. قرار است گروه برگزار کننده در ماه‌های آتی، شورایی را معرفی کند که ممکن است حسن شریعتمداری در راس آن قرار گیرد. همچنین گفته می‌شود این گروه، در ابتدای سال آینده میلادی فعالیت‌های رسانه‌ای ماهواره‌ای خود را آغاز خواهد کرد. پیش از برگزاری کنفرانس استکهلم، این گروه به پرسش‌هایی در مورد «آلترناتیوسازی» پاسخ‌های واضحی نداد اما به نظر می‌رسد در مرحله فعلی گزینه‌های خود را برای دوران بعد از سقوط احتمالی جمهوری اسلامی ارائه دهد.

تعداد زیادی از افراد این گروه، روزنامه‌نگارانی هستند که فعالیت سیاسی می‌کنند و برخی نیز سوابق سیاسی متفاوتی در قبل و بعد از انقلاب داشته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates