18.11.2012

سفیر ائتلاف جدید اپوزیسیون سوریه در پاریس معرفی شد

رادیوفرانسه: چهار روز پس از به رسمیت شناخته شدن ائتلاف جدید اپوزیسیون سوریه به عنوان نمایندۀ رسمی مردم این کشور از سوی فرانسه، رئیس این ائتلاف رسمأ سفیر خود را در پاریس معرفی کرد .

بدین ترتیب به دنبال دیدار فرانسوآ هولاند رئیس جمهور و لوران فابیوس وزیر امور خارجۀ فرانسه با احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف جدید اپوزیسیون سوریه ، منذر ماخوس رسمأ به عنوان سفیر این ائتلاف در فرانسه معرفی شد.

پیش از آن رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده بود که سفیر سوریه در پاریس فردی خواهد بود که منتخب ائتلاف جدید اپوزیسیون سوریه باشد. وی در ادامه تأکید کرد که با سپردن سفارت سوریه به ائتلاف اپوزیسیون این کشور با انتخاب منذر ماخوس به عنوان سفیر اپوزیسیون در فرانسه موافقت کرده است.

فرانسوآ هولاند در این زمینه تأکید کرد که امیدوار است دیگر کشورهای غربی متحد فرانسه که خواهان پایان بخشیدن به بحران سوریه می باشند نیز همانند این کشور عمل کنند .

رئیس جمهور فرانسه متذکر شد که نمایندۀ ائتلاف اپوزیسیون سوریه در مکان دیگری غیر از ساختمان اصلی سفارت سوریه در پاریس مستقر خواهد شد، چرا که این ساختمان متعلق به فرانسه نیست .

بنا به اظهارات دیپلمات های فرانسوی ، منذر مأخوس به عنوان نمایندۀ مردم سوریه در فرانسه شناخته خواهد شد و نه به عنوان سفیر سوریه، و سفیر رسمی یک کشور تنها پس از تشکیل رسمی یک دولت می تواند منصوب گردد.

ائتلاف جدید اپوزیسیون سوریه روز جمعه برای دیدار با مقام‌های انگلیس در نشستی به میزبانی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در لندن حضور یافتند و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور ظرف روزهای آتی در خصوص به رسمیت شناختن شورای مخالفان تصمیم گیری خواهد کرد.

فرانسه، ترکیه و کشورهای حوزۀ خلیج فارس تاکنون ائتلاف جدید اپوزیسیون سوریه را به رسمیت شناخته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates