18.11.2012

روح‌الله بیگی٬ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۶۰ تا ۷۰ درصد کارخانه‌های کشور تعطیل شده‌اند

دیگربان: روح‌الله بیگی٬ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعطیلی ۶۰ تا ۷۰ درصد کارخانه‌ها در ایران خبر داد و گفت مابقی کارخانه‌های در حال فعالیت نیز در حالت «رکود» به سر می‌برند.

آقای بیگی روز شنبه (۲۷ آبان) به سایت محافظه‌کار «زندگی‌نیوز» گفته است: «بنده اخبار موثقی از کارخانجات بسیاری از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، غربی، فارس، اردبیل و تهران دارم که به حالت تعطیلی درآمده‌اند.»

این نماینده مجلس «سیاست‌های اقتصادی دولت» را عامل اصلی این شرایط عنوان کرده و افزوده این سیاست‌ها باعث «هدر» رفتن میلیارد‌ها تومان و بدبخت شدن ده‌ها خانواده شده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس هشدار داده است: «در صورت عدم رسیدگی به‌هنگام مسئولان مربوطه، شهرک‌های صنعتی کشور به‌ زودی تعطیل می‌شوند و این به معنای یک فاجعه اساسی خواهد بود.»

بیگی افزوده است: «کارخانه‌های بزرگ تولیدی در آستانه نابودی هستند و بر این اساس هر روز شاهد افزایش تعداد بیکاران جامعه هستیم.»

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تعطیلی ده‌ها کارخانه و کارگاه و بیکاری هزاران نفر در ایران منتشر شده و دامنه این تعطیلی‌ها به مرز بحران رسیده است.

برخی کار‌شناسان اقتصادی تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی و برخی دیگر نیز سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد را عامل این بحران می‌دانند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates