03.12.2012

ادامه جدال احمدی‌نژاد‌ با خامنه‌ای بر سر مشایی

دیگربان: گروهی از رسانه‌ها و فعالان سیاسی محافظه‌کار حکم معنادار محمود احمدی‌نژاد برای اسفندیار رحیم‌مشایی را ادامه جدال رئیس دولت دهم با علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند.

آقای احمدی‌نژاد روز گذشته با برکناری رحیم‌مشایی از ریاست دفترش٬ وی را به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد‌ها منصوب کرد که این اقدام و متن حکم این انتصاب با خشم محافظه‌کاران مواجه شده است.

رئیس دولت دهم در حکم خود ۲۶ ویژگی٬ صفت و لقب برای رحیم‌مشایی برشمرده و همکاری با وی را برای خود «هدیه‌ای الهی» دانسته است.

در میان این القاب٬ صفات و ویژگی‌ها هیچ نشانه‌ای از «ولایتمداری» و تبعیت از دستورات رهبر جمهوری اسلامی دیده نمی‌شود.

در متن این حکم از رحیم‌مشایی با عنوان انسانی «موحد»٬ «مؤمن»٬ «پاک»٬ «صبور»٬ دارای «قلب» و «اندیشه‌‌» زلال٬ عاشق و دلبسته به «ارزش‌های الهی» و «آحاد مردم جهان» نام برده شده است.

احمدی‌نژاد همچنین رحیم‌مشایی را فردی «عمیقاً عارف» متعهد به «آرمان مهدوی»، «حاکمیت جهانی توحید»، «عدالت»، «عشق» و «آزادی» و «مدیریت مشترک ملت‌ها» معرفی کرده است.

رحیم‌مشایی در بخش دیگری از این حکم به عنوان فردی «شایسته»٬ «مدیر»٬ «مدبر»٬ «امین»٬ «توانمند»٬ «هدیه الهی»٬ «افتخار بزرگ»٬ «با همت»٬ «ژرف اندیش»٬ «جامع نگر» و دارای «سعه‌صدر» معرفی شده است.

رئیس دولت دهم در ادامه حکم خود آورده ریاست رحیم‌مشایی بر این دبیرخانه فرصتی است جهانی برای «ساختن دنیایی بهتر» تا با کمک وی همه «اندیشمندان»٬ «دلسوزان»٬ «دانشگاهیان»٬ «حوزویان»٬ «متفکران»٬ «عدالت طلبان»٬ «آزادی خواهان»٬ «دولت ها» و «ملت‌ها» دست در دست هم و برای «ساختن دنیایی بهتر» تلاش نمایند.

جواد کریمی قدوسی٬ نماینده مجلس در این خصوص گفته است: «از متن حکم احمدی نژاد این بر می‌آید که تعبیر انسان کامل که احمدی‌نژاد در سخنرانی‌هایش به آن اشاره می‌کند٬ مشایی است.»

سایت محافظه‌کار «الف» هم در واکنش به این تصمیم احمدی‌نژاد از آن به عنوان اقدامی «انتقام‌جویانه» از علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی یاد کرده است.

این سایت نوشته احمدی‌نژاد «با تشدید مدیحه‌سرایی‌های خود از مشایی، نشان داد که همچنان حکم حکومتی رهبری مبنی بر عزل مشایی را قبول ندارد.»

احمد توکلی٬ نماینده مجلس نیز با «بی‌نظیر» توصیف کردن متن این حکم در طول تاریخ ایران گفته است: «احکام اداری صادر شده از سوی احمدی‌نژاد مقاصد غیر اداری را پشت سر دارد.»

برخی رسانه‌های محافظه‌کار نیز در ۱۲ ساعت گذشته با انتشار یادداشت‌ها و گزارش‌هایی به تحلیل این اقدام احمدی‌نژاد پرداخته و این تصمیم را با حضور رحیم‌مشایی در انتخابات آینده مرتبط دانسته‌اند.

سایت «نیمروز» نوشته که احمدی‌نژاد بدنبال اجرای مدل پوتین‌‌ـ‌مدودف است و با این اقدام تلاش کرده از توان «جبهه پایداری» در انتخابات آینده ریاست جمهوری استفاده کند.

از «جبهه پایداری» به عنوان محافظه‌کارانی نام برده می‌شود که به مدل احمدی‌نژاد منهای رحیم‌مشایی می‌اندیشند و غلامحسین الهام توانسته آنها را باردیگر به دولت احمدی‌نژاد نزدیک کند.

سایت محافظه‌کار «نامه‌نیوز» هم گزارش کرده که احمدی‌نژاد با مطرح کردن نام رحیم‌مشایی تلاش می‌کند دیگر گزینه‌های خود در انتخابات آتی را از تخریب رقبا مصون نگه دارد.

این سایت از علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه، علی نیکزاد وزیر مسکن و حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از گزینه‌های احتمالی احمدی‌نژاد در انتخابات آینده نام برده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates